Alimente “fierbinti” care te ajuta sa te racoresti
A cam trecut vara si toata caldura nebuna care ne-a chinuit. Retineti cateva idei pentru anul viitor.
A cam trecut vara si toata caldura nebuna care ne-a chinuit. Retineti cateva idei pentru anul viitor.
Va invit sa urmariti fragmente dintr-o emisiune filmata la tv6.ro, in care am discutat despre alimentatia copiilor.
Am fost acolo impreuna cu fetele de la www.alimentatiecopii.ro.
Multi dintre pacientii mei imi spun la prima intalnire ca beau zilnic 1,5-2 litri de sucuri, in special un anumit tip foarte popular, ce contine cofeina si se bucura de reclama cat cuprinde in toata massmedia.
Atunci cand iti aduci in regimul alimentar 800 kcal doar dintr-o apa cu zahar si colorant, nu mai e nicio mirare de ce kilogramele se acumuleaza rapid.
Desenele animate cu Popeye marinarul, petrecerile cu tematica si cursurile de gatit pentru copii ajuta la cresterea cantitatii de legume pe care acestia o consuma, conform unui studiu publicat in revista Nutrition&Dietetics.
Cercetatorii de la Mahidol University din Bangkok au constatat ca tipul si cantitatea de legume consumate de copii se amiloreaza dupa ce acestia au participat la programe multimedia care prezentau personaje ce promoveaza alimentatia sanatoasa.
Chutima Sirikulchayanonta afirma: “I-am pus pe copii sa planteze seminte de legume, sa participe la degustari de legume si fructe, sa gateasca supa de legume si sa se uite la desene animate cu Popeye. De asemenea, am trimis scrisori parintilor in care ii rugam sa-si incurajeze copiii sa manance fructe si legume, iar profesorii au stat la masa cu acestia in pauza, pentru a le servi ca model pentru alimentatia sanatoasa.”
Ei au constatat faptul ca dupa scurt timp cantitatea de legume consumate s-a dublat, iar diversitatea acestora s-a marit. Parintii au raportat faptul ca acasa, copiii lor au vorbit mai frecvent despre legume si s-au simtit mandrii ca au mancat aceste alimente in pauza de masa la scoala.
In tarile dezovoltate, dar si in cele in curs de dezvoltare s-a constatat faptul ca copiii consuma prea multe grasimi saturate, zahar si sare si insuficiente legume si fructe. Doar 61% dintre copiii cu varste intre 4-8 ani consuma cantitatea optima de fructe si doar 1 din 4 consuma suficiente legume.
Studiile au aratat de-a lungul timpului ca obiceiurile alimentare si modelele de alegere a alimentelor formate in copilarie se regasesc in tot restul vietii. Profesorul Sirikulchayanonta este de parere ca formarea unor obiceiuri sanatoase inca de la o varsta frageda poate avea un impact major asupra sanatatii viitorului adult.
Sudiul a mai aratat si aceste aspecte:
- Stand la masa alaturi de copil si mancand acelasi lucru ca el, il face pe micut sa se simta special
- Petrecerile cu degustare de alimente reprezinta o cale placuta pentru copiii pentru a compara gustul diverselor fructe si legume
- Implicarea copiilor in activitatile de preparare a hranei, cum ar fi masurarea cantitatilor, amestecarea ingredientelor, ii ajuta pe acestia sa invete numele si culorile alimentelor si sa isi dezvolte capacitatea de coordonare mana-ochi
Cu ceva timp in urma am acordat un interviu postului Radio Romania Actualitati in care am vorbit despre scaderea in greutate, pastile de slabit, nutritie si altele. Va invit sa il urmariti.
Am terminat si cea de-a 6-a editie a concursului “Da jos burta!”, organizat de Men’s Health. Rezultatele sunt excelente, concurentii sunt mult mai usori si in forma, iar noi suntem multumiti.
Cititi aici cuvinte de la concurenti: http://www.doctor.info.ro/da_jos_burta_2010.html
Iar aici un reportaj despre aceasta editie a concursului:
Chiar daca nu esti alergator, poti sa contribui la dezvoltarea acestui mare eveniment implicandu-te ca voluntar.
Aici gasesti toate detaliile – http://www.maraton.info.ro/voluntar-la-maratonul-bucuresti-2010.html
Vino alaturi de noi!
Aici poti sa vezi poze de la editia 2008 si editia 2009.
Criza e din ce in ce mai grava, dar asta nu ne impiedica sa mancam sanatos. De exemplu, cateva alune si nuci adaugate intr-o salata pot suplini cu succes lipsa carnii.
Impreuna cu ONE Fitness, sala Dianei Oprea, organizez in perioada 4-18 iulie un concurs pentru cititorii siteurilor mele.
Daca ti-ai propus sa mergi la sala si vrei sa incepi intr-un loc deosebit, alege ONE Fitness. Noi iti oferim prima luna gratuita, daca te vei numara printre castigatorii concursului.
Un studiu britanic realizat pe 5000 de oameni concluzioneaza ca 4 obiceiuri nesanatoase ne pot scurta viata cu 12 ani. Fumatul, abuzul de alcool, sedentarismul si o alimentatie dezechilibrata reprezinta cauze demonstrate ale imbatranirii premature.
NUTRITIONIST.INFO.RO is powered by Wordpress. Wordpress theme designed by Design Blog.
Copyright 2009, Dr. Serban Damian. Toate drepturile rezervate.
