2014
Oct
22

Va invit la Crosul Familei

Asociațiiile EMOVERE și Ro Club Maraton, cu sprijinul  Asociației Medicilor de Familie București și a Bayer România, organizează Crosul Familiei.  Evenimentul are loc sâmbătă, 25 octombrie, începând cu ora 10.00, în parcul Alexandru Ioan Cuza (fost I.O.R.), din sectorul 3 București și își propune să fie un manifest al adoptării unui stil de viață sănătos pentru familiile din România.

Peste 400 de mămici, tătici și copii sunt așteptați la linia de start a Crosului Familiei. Concurenții se vor putea înscrie la intrarea principală a parcului Alexandru Ioan Cuza, în intervalul 10.00 – 11.00. La eveniment vor fi prezente două invitate speciale care și-au dovedit de-a lungul timpului iubirea și pasiunea pentru mișcare și care sunt o dovadă concretă a beneficiilor adoptării unui stil de viață sănătos. Carmen Brumă și Elisabeta Lipă vor da startul Crosului Familiei. La final, familiile participante vor primi medalii și diplome, iar cele câștigătoare, premii din partea Bayer, susținătorul oficial al Crosului.

Din 2010, am căutat împreună cu sportivii de la Ro Club Maraton și cu psihologii noștri o soluție pentru a aduce părinții și copiii împreună în parc să se bucure de mișcare. Am cunoscut de atunci mii de campionii ai sănătății, care au dus mai departe mesajul nostru de viață echilibrată, în care sportul și alimentația sănătoasă sunt esențiale atât pentru copii, cât și pentru părinți,” declară Monica Popescu, președintele Asociației EMOVERE.

Obiectivul asociației Ro Club Maraton este acela de a promova alergarea ca formă de activitate fizică accesibilă oricui, de la copiii care fac primii pași în viațăși până la sportivii de performanță. Oamenii zilelor noastre sunt extrem de sedentari. E nevoie sătransmitem permanent mesajul că fără activitate fizică nu se poate vorbi despre un stil de viață sănătos, iar acest mesaj trebuie să ajungă, în principal, la copii și la familie, pentru că acolo se formează deprinderi esențiale care pot marca întreg cursul vieții,” declară …subsemnatul :)

crosul familei

“Medicul de familie dedică timp special educației familiilor pentru adoptarea unui stil de viață sănătos: alimentație variată, cu conținut caloric scăzut, adaptată nevoilor fiecărei vârste, activitate fizică și sportivă susținută, echilibrarea timpului de lucru cu cel de recreere. Dacă suntem riguroși și perseverenți în a oferi aceste sfaturi familiilor aflate în grija noastră, atunci putem spera să contribuim la îmbunătățirea stării de sănătate pe termen mediu și lung a românilor. Acesta este motivul pentru care asociația noastră sprijină acțiunile care stimulează mișcarea, deci un stil de viață sănătos!,” declară Dr. Ileana Anca Efrim Asociația Medicilor de Familie București

“În toată lumea, compania Bayer este implicată activ în multiple arii precum educația și știința, sănătatea și nevoile sociale, sport și cultură. În 2013, Bayer a alocat 13 milioane de Euro în sporturi recreative sau de competiție. În România, suntem bucuroși că putem sprijini acele ințiative ale comunității locale care încurajează adoptarea unui stil de viață sănătos atât de către copii cât și de către parinți.” declară Ilinca Burlan Head of Communication Country Group România și Bulgaria.

Crosul Familiei se va desfășura pe trasee separate pentru echipe formate din cuplul părinte – copil, în funcție de vârsta copilului. Fiecare cuplu părinte – copil va primi câte un număr și câte o panglică pe care o vor ține în mână, atât părintele cât și copilul fiind nevoiți să își adapteze reciproc ritmul  în care aleargă.

Premiile, constând în tricouri, mere de la Irinuca (simbolul Emovere pentru un stil de viață sănătos) și produse oferite de Bayer, vor fi acordate în foișorul de lemn, pe podium, de către invitatele speciale ale evenimentului, Carmen Brumă și Elisabeta Lipa, cu care concurenții vor avea ocazia să se fotografieze și de la care vor putea lua autografe, la finalul competiției.

O familie care adoptă un stil de viață sănătos este mai activă, are o alimentație mai corectă, petrece mai mult timp în aer liber, se odihnește mai bine (sursa: Fundaţia Americană de Studiu al Somnului), prin urmare poate fi considerată mai fericită (sursa: Asociația Medicilor de Familie București (AMFB)). Adoptarea unui stil de viață sănătos poate crește durata de viață a membrilor unei familii. Este important ca părinții să se informeze și să își educe micuții în legătură cu beneficiile mișcării sau a alimentației sănătoase. Totodată, părinții trebuie să conștientizeze faptul că exemplul personal este cel care își va pune amprenta asupra evoluției viitorului adult.

2014
Oct
13

Semi la MIB2014 – 1:29:59. Un nou prag doborat!

 Maratonul International Bucuresti, cu bune si rele, dar mai ales cu bune, ramane cel mai important eveniment din calendarul meu de alergator, si sunt sigur ca la fel ca mine sunt multi. Ma simt legat sufleteste de acest eveniment, pentru ca a aparut curand dupa ce m-am apucat de alergat si a crescut mult, iar o fractiune din succesul lui se datoreaza si celor care vin an de an si participa, il promoveaza si uneori il critica (la modul constructiv, bineinteles).

Anul acesta am avut parte de o zi superba, cu soare, dar cu o temperatura excelenta pentru alergare. Eram din nou dupa cateva zile de stat in picioare, dintre care una la standul Ro Club Maraton; in plus, cu o saptamana inainte alergasem la Plevna, asa ca premizele nu erau chiar cele mai bune. Totusi aveam speranta ca imi voi imbunatati timpul. In primavara incercasem sa dobor bariera 1:30, insa nu imi iesise figura. N-am reusit sa tin pasul cu pacemakerii, partial si pentru ca m-am precipitat pe primii kilometri, asa cum nu trebuie facut niciodata cand iti faci un plan.

mib2

Anul acesta m-am postat strategic langa grupul de pacemakeri si mi-am promis sa ma tin de ei, fara eroisme, oricat de tentat as fi fost sa o iau la goana. Pentru cateva secunde castigate la inceput ajungi sa pierzi minute bune spre final. Planul a mers foarte bine, in ciuda faptului ca in primii 5-6 km am avut tot felul de crampe prin abdomen, insa respiram bine si nu simteam niciun pic nenorocita de periostita care ma chinuie de cateva saptamani. Am reusit sa mentin un pace constant aproape toata cursa, cu exceptia kilometrului de urcare pe Calea Victoriei, unde am pierdut vreo 10 secunde. M-a motivat foarte mult faptul ca am vazut mereu in fata mea grupul de 1:30, cu care totusi n-am reusit sa mentin pasul, pentru ca ei au mers putin mai tare decat ar fi trebuit. Am alergat insa o buna perioada cu o sportiva din campionatul national si apoi cu o colega de alergare din IOR. E de mare ajutor sa te mai impulsioneze cineva din cand in cand.

mib5

 A fost o cursa foarte intensa. Kilometrii s-au dus rapid unul cate unul si spre final am realizat ca sunt pe muchie cu timpul pentru a cobori sub 1:30. Nu stiu de unde am mai gasit resurse sa sprintez pe ultima linie dreapta, insa am tras cat am putut. Cu cativa pasi inainte de finish am vazut ceasul de pe poarta de start care trecuse cu cateva secunde de 1:30. Cu toate acestea, cronometrul meu s-a oprit la 1:29:59, iar timpul oficial a fost 1:29:58:20. Ca sa nu mai zic ca GPS-ul meu a masurat 21,5 km… (nu mai intru in nicio discutie, totusi mi-e greu sa accept ca la alte curse diferenta fata de distanta standard e mult mai mica, iar aici mereu iese mai lung… sa zicem ca e ceasul meu prost…).

In fine, am reusit ceea ce nici nu visam cu ceva timp in urma si sunt foarte multumit. M-am clasat al 66-lea din vreo 2200 de alergatori la semi.

mib1

mib4

Seara am avut onoarea sa fiu invitat, alaturi de cativa prieteni si de foarte multa “lume buna” la Gala de retragere din activitatea sportiva a marii noastre atlete, Constantina Dita, care in 2008 ne aducea aurul olimpic la maraton, la Olimpiada de la Beijing. A fost o ceremonie frumoasa, emotionanta, eleganta si pe deplin meritata de aceasta doamna speciala. Initiativa ABRC de a organiza aceasta gala este minunata si ar trebui sa se intample mai des asemenea lucruri, nu doar in sport, ci si in alte domenii unde oameni exceptionali ajung sa fie foarte repede uitati dupa ce momentul lor de glorie trece.

mib3

12 Like
2014
Oct
10

Roscovele, o alternativa la ciocolata

Multe magazine naturiste comercializeaza dulciuri cu roscove ca alternativa sanatoasa a ciocolatei, in mare parte pentru ca, spre deosebire de aceasta, roscova nu contine stimulenti. Pastaile de roscova pisate au o culoare si o aroma similare cu cea de cacao insa, dat fiind ca gustul lor este mult mai slab, sunt necesare cantitati mult mai mari decat in cazul pudrei de cacao. Faina de roscove este mai saraca in grasimi si mai bogata in carbohidrati si calciu, iar pudra de cacao este mai bogata in niacina, vitamina E, fier, zinc si fosfor.

Desi „ciocolata” de roscove se bazeaza pe o pudra cu putine calorii, ea nu este nici pe departe un aliment sarac in calorii. Ea se prepara de regula cu ulei de cocos sau ulei vegetal hidrogenat, iar produsul finit este adesea la fel de bogat in grasimi ca ciocolata propriu-zisa.

2014
Oct
6
2014
Oct
3

Pleven Friendship Marathon 2014

Plevna este pentru noi locul ala pomenit in cartile de istorie, unde romanii au luptat alaturi de bulgari si rusi impotriva turcilor, pentru a-si castiga independenta, prin 1877.

Duminica trecuta Plevna a devenit un loc unde bulgarii, romanii si alte cateva nationalitati au alergat impreuna la prima editie a maratonului prieteniei, organizat de clubul Begach, caruia i-a dat o mana de ajutor si Ro Club Maraton. Deci traiasca prietenia intre popoare si cluburi de alergat! Initiatorii concursului sunt 2 bulgari cu suflet mare, Stan si Tania, care traiesc in Bucuresti si care participa in mod constant la competitii de anduranta.

Din Romania a participat o delegatie de vreo 30 de alergatori, asa ca am fost a 2-a natiune ca numar de participanti dupa bulgari. Distanta pana la Plevna este de doar 230 km, asa ca nu a fost o problema sa ajungem acolo.

plevna-1

Eu am ales sa alerg semimaraton, ca etapa de pregatire pentru ceea ce va urma in aceasta toamna. N-am venit cu un target de timp, insa in cele din urma mi-a iesit bine.

 Concursul nu a fost chiar usor, pentru ca a presupus 2 bucle, fiecare dintre ele cu panta. Prima bucla a fost foarte frumoasa – s-a iesit in oras printr-un parc si apoi am ajuns in padure. Plevna este situata intr-o vale si este inconjurata de dealuri, asa ca ai unde urca. Peisajul era foarte frumos, aer curat, circulatie oprita, liniste… Am reusit sa mentin un ritm foarte bun, fara sa resimt prea multa oboseala. Distractia a venit pe a 2-a bucla, mai scurta, insa cu 2 kilometri de urcare destul de serioasa. Aici mi-a crescut pace-ul cu aproape 1 minut pe km, insa am recuperat la intoarcere, pe coborare. Pot sa spun ca pe ultimii 2 km am dat totul. O vedeam in fatza mea pe prima fata de la semi, o sportiva cu patratele pe abdomen si mi-am propus sa o intrec. Am crescut treptat viteza si pe ultimii zeci de metri am sprintat cu ultimele forte pe langa ea. Am reusit sa ii iau fatza cu cateva secunde. Ei bine, da, sunt mandru ca am invins o fata :D

Am terminat concursul cu 1:32:13, ceea ce este un nou PB, cu mai bine de 2 minute fata de precedentul PB.

Restul zilei, pana la plecare in Ro am petrecut-o prin Plevna, care este un orasel destul de anost, unde nu prea ai ce face. M-au frapat preturile de la ei, care sunt mai mici decat in Romania. In rest, daca nu s-ar vorbi limba aia “leca noci detza”, te-ai simti ca prin Targoviste, Campina sau mai stiu eu ce alt orasel romanesc.

 

plevna-3

plevna-2

plevna-4

2014
Oct
1

Burta de bere e doar un mit. Despre un studiu romanesc care demonstreaza acest lucru.

Saptamana trecuta am fost invitat la o conferinta de presa in care au fost prezentate rezultatele unui studiu foarte interesant si amplu, studiu care a dorit sa demonstreze ca ceea ce numim popular “burta de bere” nu are de fapt o baza reala, fiind doar un mit urban. Berea este o bautura populara si are multe calitati nutritionale; pe de alta parte, obezitatea abdominala este o problema grava, prin riscurile pe care le asociaza, deci este util sa vedem in ce masura se poate face o legatura intre consumul de bere si adipozitatea abdominala.

Am raspuns cu placere invitatiei de a spune cateva cuvinte la aceasta conferinta de presa, alaturi de autorul studiului, dr. Corina Zugravu, alaturi de prietenul meu, medicul sportiv Alin Popescu si alaturi de Ela Craciun, prezentatoarea emisiunii “Numai de bine” de la Antena 3.

Cercetarea prezentata demonstreaza ca un consum moderat de bere nu influențează indicele de masa corporala, circumferinta abdominala sau raportul talie/sold, unii dintre cei mai relevanti indicatori somatici pentru statusul ponderal.

Realizat in perioada martie – aprilie 2014, la nivel național, studiul a fost coordonat de catre Corina-Aurelia Zugravu, medic primar in Nutritie si Igiena Alimentatiei si Presedinte al Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

bere-1

“Iată că la doar un an distanță de la lansarea primului studiu derulat în România pe tema consumului moderat de bere, putem să facem publice rezultatele celei de-a doua cercetări realizate de Centrul nostru. Dacă anul trecut demonstram relația dintre consumul moderat de bere și activitatea de memorare și nivelul de atenție, anul acesta reușim să distrugem unul dintre miturile asociate berii, acela că ar fi vinovată pentru apariția “burții de bere”. Ne bucurăm că putem să venim cu vești bune pentru iubitorii acestei băuturi cu multiple calități”, a declarat Corina Zugravu,  Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

citeste tot

2014
Sep
29

Apa din alimentele de zi cu zi

Ne primim circa o treime din apa necesara din alimentele “solide” si este surprinzator  cat de multa apa contin acestea. Fructele si legumele au cea mai mare contributie, dar carnea, pestele, painea si lactatele au si ele un aport semnificativ.

Strawberry Water Splash

Painea – cele mai multe tipuri de paine contin circa 38% apa. Painea dospita contine 29% iar cea nedospita numai  10%. Biscuitii simplii nedospiti si cei cu crema contin circa 4% apa, iar cei pentru digestie 3%. Placinta cu branza si budinca cu stafide cintin circa 38%.

Lactatele – branza moale contine circa 58% apa, cea tare 38%, iar cea moale, rasa, circa 50%. Untul si margarina contin circa 16%, iar inlocuitoarele dietetice circa 50%. Laptele are circa 90% apa. Smantana are intre 48% si 79% apa.

Pestele si fructele de mare – procentul de apa al diferitilor pesti este asemanatoare. Codul, eglefinul, calcanul, platica si pastravul au circa 75%. Fructele de mare contin de regula si mai multa apa, pana la 85%. Ansoa are 42%, iar macroul 47%.

Fructele – partile comestibile ale majoritatii fructelor contin de regula circa 70-80% apa. Pepenii contin un procent mare, in general cam 90%. Fructele uscate, precum stafidele si curmalele, au 16%, respectiv 12%.

Gemurile si dulceturile – mierea are 23% apa, iar dulceata de fructe si jeleul de lamaie au aproximativ 30%. Dulceata cu un continut redus de zahar are un procent mai ridicat de apa, circa 65%. Marmelada are 28%, iar siropul auriu numai 20%.

Carnea, inclusiv de pasare – majoritatea fripturilor au circa 50% apa. Carnea de pasare contine de regula mai mult, procentul tipic fiind de 65-70%. Salamul contine doar 28% apa. Continutul de apa al scuncii variaza intre 13% si 67%. Carnatii au intre 45% si 54% apa.

Legumele – legumele contin cel mai mare procent de apa. Castravetele contine 96% iar rosiile 93%, in timp ce spanacul, morcovii si broccoli 89%.

2014
Sep
26

Alimente care iti influenteaza imunitatea. In bine.

Iata un top al celor mai importante alimente:

  1. CEAIUL VERDE – contine L-theanina, capabila sa creasca de 5 ori capacitatea de aparare a organismului; prin activarea limfocitelor din sange creste rezistenta impotriva infectiilor bacteriene, virale si parazitare si are functie antitumorala.
  2. PESTELE GRAS – somon, ton, sardine…toate sunt bogate in acizi grasi esentiali omega-3 cu rol antiinflamator; acestia reduc inflamatia acuta si stimuleaza procesele imunitare necesare apararii organismului.
  3. IAURTUL PROBIOTIC – si produsele lactate acide cu fermenti vii cresc intensitatea raspunsului imun la o serie de bacterii si virusuri.
  4. KIWI – este un fruct foarte bogat in vitamina C, cu efect antioxidant si de crestere a rezistentei la boli.
  5. ARDEIUL GRAS – indiferent de culoare si morcovii contin cantitati mari de betacaroten, fitonutrient cu proprietati antioxidante care protejeaza celulele impotriva modificarilor nocive produse de radicali liberi. Provitamina A stimuleaza productia de anticorpi si mentine integritatea pielii si mucoaselor.
  6. OUL – este o sursa de proteine de cea mai inalta calitate (cu toti cei 7 aminoacizi esentiali), vitamine antioxidante (A SI D) si minerale (fier,seleniu,zinc). In cazul unei infectii, pierderile proteice accelerate pot fi compensate rapid daca dieta alimentara contine oua.
  7. SEMINTELE DE FLOAREA-SOARELUI – contin acizi grasi esentiali omega-6, vitamina E, si proteine care intaresc sistemul imunitar prin cresterea barierei antibacteriene la nivelul mucoaselor.
  8. CAPSUNILE, ZMEURA SI FRUCTELE DE PADURE – pe langa cantitatile mari de vitamina C din structura lor, contin anthocianati, fitonutrienti cu putere antioxidanta crescuta, care stimuleaza imunitatea.
  9. USTUROIUL SI CEAPA – contin compusi sulfurati puternici care stimuleaza activitatea limfocitelor si cresc rezistenta la imbolnavire. Au proprietati antivirale, antifungice si antibacteriene, iar prin substanta activa numita allicina scad riscul de infectii.
  10. CARNEA ROSIE – este o sursa bogata de proteine si minerale (fier, zinc, crom, seleniu) de care sistemul imunitar are nevoie pentru a functiona eficient; ajuta atat la vindecarea rapida a bolilor, cat si la refacerea organismului in perioada de convalescenta.
10 Like

CENTRUL DE NUTRITIE SUPERFIT
Emisiunea de nutritie sportiva - Superfit

Articole pe Doctor.info.ro


Noutati pe Doctor.info.ro


Articole pe Maraton.info.ro


Urmareste-ne pe Facebook


Calendar

October 2014
M T W T F S S
« Sep    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Arhiva blogului

Calendar evenimente sportive