2015
May
20

Semi Bucuresti 2015; din nou pacemaker

Maratonul Bucuresti si Semimaratonul Bucuresti reprezinta pentru mine evenimentele sportive la care nu as vrea sa lipsesc niciodata. Ok, mai au bube si bubitze, nu sunt (inca) la nivelul altor concursuri mari de afara, insa sunt la mine acasa si mi-ar fi greu sa lipsesc cand stiu ca toti prietenii mei sunt acolo.

Anul acesta nu m-am pregatit special pentru acest concurs. Speram ca pregatirea facuta pentru Maratonul Rotterdam sa fie suficienta, insa dupa acest maraton m-am simtit obosit si cu dorinta de a o lasa mai moale. In plus, in ultima vreme m-a tot durut un picior si am decis ca nu are niciun rost sa concurez cu adevarat, fiindca probabil as fi avut un rezultat mediocru, asa ca m-am hotarat pe ultima suta de metri sa intru in echipa de pacemakeri, astfel incat participarea mea sa fie utila unor oameni care isi doresc sa isi imbunatateasca performantele. Am ales timpul de 2 ore, pentru ca mi s-a parut un ritm decent, care nu ma va solicita prea tare. Am avut noroc sa fiu acceptat si sa alerg alaturi de o gasca vesela, formata din Dinu Turcanu, Razvan Cojocaru, la care s-a adaugat pe traseu si Daniel Lixandru, pe care l-a atras iremediabil “lupul dacic” pe care mi-l pregatisem eu sa alerg cu el, ca sa fac si eu o “chestie”, asa cum se mai intampla la concursuri.

Ca intotdeauna, zilele anterioare concursului au insemnat prezenta timp de ore bune in standul nostru la Expo, alaturi de alti cativa colegi. Am intalnit din nou o multime de cunostinte si prieteni, iar asta face parte din frumusetea experientei. La expo am avut Roata Norocului la care am oferit premii tuturor celor doreau sa participe (gratuit) si am mai avut un concurs care presupunea a ghici timpul castigatorului de duminica, iar premiul a fost o bratara Polar Loop, oferita de cei de la Polar. Apropo de Expo, eu nu ii inteleg pe vizitatori care trec pe langa standuri fara macar sa arunce o privire, iar daca le intinzi un flyer il resping ca pe ceva scarbos. Ok, nu toti, insa multi au un comportament aberant. In fond noi suntem acolo pentru ca dorim sa comunicam ceva… Cred ca asta tine de educatie. Ii apreciez pe cei care vin sa ne intrebe ce e cu noi, ce promovam. Cu bucurie le oferim explicatii si nu cerem nimic in schimb. Ba din contra, unori dam premii. Asa ca nu ne ocoliti data viitoare!

semi-3

semi-1

 In dimineata concursului ne-am adunat ca de obicei pentru poza de grup, apoi fiecare a plecat catre sectorul lui. Pentru mine cursa a fost una relaxata, fara probleme. Singura provocare a fost sa mentinem un ritm constant si sa nu ne grabim. Destul de greu in conditiile in care traseul a fost extrem de aglomerat in primii kilometri. Am stat de vorba aproape tot drumul cu colegii mei si i-am incurajat pe cei din jur. Pentru noi era jogging, insa pentru altii era o cursa alergata cu adevarat, asa ca ne-am bucurat pentru cei care au reusit un PB datorita noua.

semi-2

semi-4

 Dupa cursa ne-am reunit din nou la stand unde am deschis sticlele de sampanie pentru sarbatorirea celor 7 ani de existenta a clubului. Nu imi vine sa cred cat de repede au trecut acesti ani si cate experiente frumoase am adunat impreuna cu multi dintre cei prezenti in aceste poze.

semi-5

2015
May
10

Campania “Mousse şi suc 100% – aici sunt vitaminele isteţe!”

Saptamana trecuta am avut placerea sa particip la lansarea campaniei “Mousse şi suc 100% – aici sunt vitaminele isteţe!” , care va dura 3 ani si se desfasoara in mai multe state europene. Aceasta campanie nu promoveaza un brand anume, ci consumul de sucuri si mousse la modul general, ca metoda de a aduce in alimentatie nutrientii necesari. La lansare am discutat cu jurnalistii prezenti, alaturi de Andreea Berecleanu si partenerii din Polonia. Mai jos puteti gasi o serie de informatii interesante despre sucuri si mousse.

mousse4

De ce sunt sucurile şi mousse-urile bune pentru întreaga familie?

Potrivit opiniilor experţilor, o alimentaţie potrivită în copilărie şi, mai târziu, la vârsta adultă, se traduce printr-o condiţie fizică bună, iar pentru cei în vârstă, printr-o stare de bine. Acest lucru înseamnă consumul de sucuri şi mousse-uri în fiecare zi. Aceste produse sunt elemente importante pentru o alimentaţie sănătoasă și echilibrată, atât ca părţi ale felurilor principale (exemplu: micul-dejun pentru a-ţi începe ziua), dar şi drept gustări în timpul zilei. Fructele şi legumele sunt o sursă de vitamine, minerale, polifenoli şi carbohidraţi, ce contribuie la reglarea funcţiilor corpului. Atunci când alegem sucuri, putem fi siguri că nu conţin aditivi artificiali, zahăr, sirop sau alţi îndulcitori, conservanţi, coloranţi sau alte ingrediente care îmbunătăţesc gustul, culoarea sau consistenţa.

Cum se obţin sucurile?

Sucurile sunt produse în întregime naturale, făcute exclusiv din fructe şi legume sănătoase, coapte, proaspete sau conservate. Sunt obţinute prin presarea sucului din pulpă sau prin frecare mecanică. Fructele şi legumele folosite în producerea sucurilor sunt spălate, sortate şi direcţionate fie spre presare, fie spre frecare. Unele legume, cum ar fi morcovii, sunt frecaţi mecanic pentru a li se înlătura coaja; fructele şi legumele mai mari, precum merele, sunt tăiate în bucăţi mai mici înainte de presare. Sucul din citrice este obţinut printr-o modalitate specială, prin stoarcerea individuală a fiecărui fruct. Presarea oferă un beneficiu sucului, acesta putând fi ambalat, concentrat sau pasteurizat înainte de a fi depozitat.

mousse1

citeste tot

2015
May
5

Sunday Titan Run

In urma cu aproape 8 ani organizam primele alergari de grup din Bucuresti si poate chiar din tara. Era ceva nou pe atunci. La inceput eram cativa, apoi au inceput sa vina tot mai multi, au aparut o multime de alte alergari de grup in parcurile din Bucuresti, apoi si in alte orase din tara. Pentru mine a fost o bucurie sa vad ca acest fenomen a prins si s-a raspandit.

Noi aveam alergarea noastra duminicala in Parcul IOR, care aduna in zilele bune 50-60 de alergatori, uneori am fost si spre 100. Din diverse motive alergarea aceasta a disparut o perioada, dar iata ca de cateva saptamani s-a nascut Sunday Titan Run, o alergare de grup in acest parc din sectorul 3, la care este invitat oricine doreste sa alerge intr-un ritm relaxat cele (minim) 2 ture de parc (adica 6,3 km).

Cosmin, MC-ul alergarilor si reprezentantul permanent al Ro Club Maraton vine de fiecare data cu idei originale si o prezentare “hazlie” pe pagina de facebook a acestei actiuni - https://www.facebook.com/SundayTitanRun

Iata cum ne-am distrat duminica trecuta, cand tema a fost legata de chitari (pentru ca a fost Ziua Internationala a Chitarilor)

citeste tot

2015
May
4

Principii de nutritie sanatoasa si slabire

Va rog sa pregatiti un o foaie de hartie si un pix, pentru ca voi face niste dezvaluri senzationale in ceea ce priveste scaderea in greutate :D

2015
Apr
21

Maratonul Rotterdam, 3:23:26

Atunci când te gândești la maratonul de la Rotterdam, primul lucru care îți vine în minte este “cursă rapidă”, acesta fiind renumele acestui concurs în cea mai mare plat și la nivelul mării (sau chiar puțin sub). Cu alte cuvinte un concurs care îți dă șansa de a-ți îmbunătății timpul pe distanța maratonului. Trebuie să recunosc că acesta a fost unul dintre motivele pentru care am ales ca în această primăvară să alerg la acest concurs, oarecum dezamăgit după rezultatul destul de slab de anul trecut de la Dublin. În plus, vroiam să revăd orașul, unde mai fusesem în urmă cu vreo 15 ani.

Mi-am început perioada de pregătire oficială la începutul lui februarie. Spun oficială pentru că am alergat destul de mult și în ianuarie, însă destul de nestructurat. Mă simțeam destul de greoi și trebuie să recunosc că mi-am intrat destul de greu în formă pentru acest concurs. Primul test cu care m-am confruntat a fost la Semimaratonul Gerar unde m-am hotarât subit să alerg și eu cursa de 10 km (trebuia să fiu doar voluntar). Am avut o evoluție destul de slabă și mi-am dat seama că e mult de muncă.  Următorul duș rece a fost la Maratonul Zăpezii, unde am alergat din nou cursa de 30 km, la care am avut un timp extraordinar de slab, cu aproape 30 de minute mai prost ca anul trecut… În fine, partea bună este că aceste concursuri mi-au arătat cam care este nivelul de pregătire la momentul respectiv, ceea ce m-a motivat să mă țin de programul de antrenament.

La 1 februarie am dat startul celor 8 săptămâni de pregătire pentru Maratonul Rotterdam, care urma să se desfășoare exact în ziua de Paște, adică pe 12 aprilie.

Marathon van Rotterdam

Cu toate că am avut o perioadă foarte aglomerată, am reușit să urmez programul cam 90%; cel mai bun lucru a fost că am reușit să fac toate alergările lungi din weekend și mare parte din celelalte. Ce n-am reușit prea mult a fost să lucrez pe intensitate (bucăți și alte nebunii), însă am făcut suficient de mult cross-training. Practic, programul meu săptămânal a arătat cam așa: luni – sală (C-Core, adică un antrenament foarte intens cu greutatea corpului, care mă lasă lat de fiecare dată, mai ales că vine după weekend când fac alergările lungi); marți – antrenament scurt, cu intervale sau un tempo ceva mai lung (aici am mai trișat, pentru că au fost zile în care efectiv nu mă simțeam în stare să alerg tare); miercuri – medium long run, adică un tempo de 15-20 km (antrenamentul meu preferat); joi – sală (body pump – antrenament de forță cu haltera); vineri – pauză sau o alergare mai scurtă; sâmbătă – variabil, pauză, tempo; duminică – long run (25-32 km). Așadar am avut o perioadă destul de solicitantă. Știu că pare o glumă față de ceea ce face un sportiv de performanță, însă eu nu sunt așa ceva, și în plus, după antrenamente eu fug la cabinet unde muncesc uneori până seara…

Prin martie am început să îmi revin și să îmi recapăt optimismul în legătură cu cursa. Cu 2 săptămâni înainte de concurs m-am dus și la Maratonul Nisipului, unde am alergat un semi pe plajă, cu un pace bunicel. Totuși alergarea aia pe nisip m-a cam costat niște dureri și mi-a accentuat o accidentare mai veche care mă tot supără în ultima vreme (bicepsul femural drept care mă doare permanent când alerg și care văd că se ambiționează să nu treacă prin metoda ignorării…).

La fel ca și în toamnă, ținta mea pentru acest concurs era să cobor sub 3:20, de preferat sub 3:15, ca să îmi fac timp de calificare pentru Boston Marathon. Premizele erau bune: antrenament destul (aparent), stare bună de sănătate (mai puțin accidentările…), câteva kilograme în minus rezolvate în ultima lună, nutriție și suplimentare ca la carte (la mine nu se aplică chestia aia cu croitorul nu are ac, doctorul nu are nu știu ce…), cursă adecvată pentru PB-uri. Mi-am făcut și încărcarea cu carbo așa cum trebuia, deci mă simțeam în proporție mare pregătit.

Singurele “greșeli” au fost că am stat cam mult în picioare în zilele dinaintea concursului, dar n-aveam cum să evit asta, pentru că am luat și fetele cu mine, așa că ne-am plimbat prin oraș, am mers la zoo etc.

rotterdam-4

Dimineața concursului a fost una destul de rece, însă vremea se anunța foarte bună pentru alergare. Cu o zi înainte fusese ploaie și vânt rece, însă ziua maratonului a fost perfectă. Am ajuns destul de devreme în zona de start. Eram repartizat foarte aproape de linia de start, așa că nu mai aveam nicio emoție că o să pățesc ca la Roma, când am luat startul din coada coloanei și am depășit milioane de alergători lenți. Zona de start a fost organizată chiar în fața Primăriei din Rotterdam. Eram vreo 12000 de alergători la maraton și încă mulți alții la cursele scurte. Același freamăt, emoție, nerăbdare ca la toate maratoanele – îmi place atât de mult senzația asta de dinaintea cursei. Startul s-a dat cu tunul, de către soldați îmbrăcați în costume de epocă.

citeste tot

10 Like
2015
Apr
16

Da start detoxifierii de primavara! Liv 52 e adjuvantul perfect! (P)

Liv52_403x403pxFicatul este esential pentru functionarea organismului uman, fiind cel mai mare organ intern si avand peste 500 de functii importante, printre care functia de metabolizare (sau de transformare a alimentelor), de digestie (prin secretia de bila si stimularea peristaltismului sau miscarii de contractie a stomacului si intestinelor pentru propulsia alimentelor), de sinteza (a albuminei, fibrinogenului, protrombinei, colesterolului), de detoxifiere (prin transformarea si eliminarea toxinelor) si de depozitare (de sange, glucide, vitamine, minerale).

Ficatul este piatra de temelie in procesul de detoxifiere, procesand si/sau eliminand toxinele care altfel ne-ar distruge organismul. In lipsa ficatului sau in situatia in care acesta nu ar mai putea functiona corespunzator, organismul ar deveni sufocat de toxine precum cele din mediul inconjurator, alimentatie, din diverse medicamente sau alcool.

Corpul uman nu poate folosi substantele medicamentoase in mod eficient fara interventia ficatului. Acesta le proceseaza intr-o forma pe care organismul o poate accepta, pas fara de care tratamentele cu medicamente ar fi inutile.

Ficatul joaca un rol esential si in reglarea nivelului de colesterol. Contrar credintelor comune, doar 20% din colesterol provine din alimentatie, restul de 80% fiind produs de catre ficat. In principiu, cantitatea de colesterol produsa de catre ficat este determinata genetic, la fel si cantitatea de colesterol absorbita din alimentatie la nivelul intestinelor. Si totusi, alimentatia joaca un rol esential in determinarea cantitatii de colesterol absorbite, dar si a celei produse de catre organism. O dieta bogata in colesterol, de exemplu, va determina patrunderea unei cantitati excesive de colesterol in sange, in timp ce o dieta bogata in grasimi saturate sau carbohidrati va determina ficatul sa produca mai mult colesterol decat ar fi necesar.

Buna functionare a ficatului este cruciala pentru o stare generala de bine. Ficatul actioneaza similar unei baterii in organism – stocheaza zaharuri, pe care le furnizeaza organismului ori de cate ori acesta are nevoie.

Pe langa toate aceste functii extraordinare pe care le realizeaza in organism, ficatul are si o calitate uimitoare: de a se regenera. Acesta poate functiona chiar si in situatia in care o parte de pana la 75% din el este bolnava sau a fost indepartata. In momentul in care o persoana isi doneaza o parte din ficat, cea ramasa continua sa se regenereze, pana la reconstruirea integrala a organului. Pornind de la aceasta capacitate extraordinara a ficatului si dupa 10 ani de testare a 52 de formule, Himalaya a creat Liv.52, hepatoprotectorul care a ajuns azi, dupa peste 60 de ani de experienta, sa fie unul dintre cele mai iubite si mai recomandate suplimente pentru regenerarea si protectia ficatului.

Venind in 3 forme de prezentare – Liv.52 Tablete, Liv.52 Sirop si Liv.52 DS (varianta concentratie dubla), Liv.52 poate fi folosit pentru toate categoriile de varsta, incepand chiar inca din prima zi de viata. Peste 300 de studii i-au demonstrat eficienta si au transformat Liv.52 intr-un etalon pentru demonstrarea eficacitatii altor hepatoprotectoare din plante.

Liv 52 tablete este realizat doar din ingrediente naturale, atent selectionate si in proportii ideale:

Capparis spinosa (Caparisul) – are actiune antihepatotoxica, antiinflamatoare, mentine arhitectura normala a ficatului si este util in hepatite acute si ciroza hepatica.

Cichorium intybus (Cicoare)
– eficient in hepatitele cauzate de diverse substante toxice, alcool si  medicamente; Este antioxidant, stimuleaza secretiile biliare, are efect colagog (contribuie la contractia vezicii biliare pentru evacuarea bilei in intestinul subtire).

Terminalia arjuna – are efect antioxidant si hepatoprotector, reduce nivelul colesterolului si inhiba peroxidarea lipidelor.

Achillea millefolium (Coada soricelului) – contine flavonoide si terpenoide cu efect antioxidant si antiinflamator. Contine si achileina, un alcaloid cu rol coleretic, creste de 4 ori cantitatea de bila secretata.

In mod obisnuit, ficatul este alcatuit in proportie de 10% din grasimi. Insa, in situatia in care ficatul ajunge sa acumuleze grasimi in proportie de peste 10%, vorbim despre steatoza hepatica (sau ficat gras), caz in care depozitarea glicogenului devine imposibila, iar riscul dezvoltarii diabetului de tip 2 creste considerabil. Liv.52 este un excelent supliment pentru ficatul gras pentru ca impiedica acumularea de grasimi si aparitia steatozei. Administrat in stadii incipiente, Liv.52 intarzie evolutia cirozei prin incetinirea procesului de fibrozare a ficatului.

Liv.52 are efect coleretic si colagog, sustinand, astfel, digestia, una dintre functiile de baza ale ficatului, prin sustinerea bilei „lenese” si favorizarea golirii ei in intestinul subtire.

De zeci de ani Liv.52 este folosit eficient de catre pacientii cu steatoza, hepatita, alcoolism, ciroza sau de catre cei ai caror ficat are nevoie de protectie impotriva efectelor nocive ale tratamentelor cu medicamente hepatotoxice. Liv.52 protejeaza tesutul hepatic si favorizeaza regenerarea celulelor hepatice, combate simptomele hepatitelor acute si cronice, contracareaza efectele nocive ale medicamentelor sau alcoolului, sustine detoxifierea ficatului si combate anorexia normalizand apetitul. Este excelent in perioadele lungi de stres si oboseala cronica.

Pentru ca sustine buna functionare a ficatului si previne steatoza hepatica, Liv.52 ajuta la normalizarea nivelului de colesterol in sange, prevenind, astfel bolile sistemului cardiovascular.

Liv.52 nu are efecte adverse si nu interactioneaza cu alte medicamente, iar varianta de sirop poate fi administrata bebelusilor inca din prima zi de viata.

Produsele Liv.52 sirop si Liv.52 tablete sunt distribuite de compania Prisum International Trading, ce detine dreptul de distribuitor pe piata romaneasca a produselor fabricate de Himalaya Drug Company – India – suplimente alimentare si produse cosmetice (adulti si copii). Gama de produse Himalaya este acum disponibila in farmacii, plafare, magazine de profil, dar si pe magazinul online al Prisum International www.hboutique.ro.

Detalii sunt disponibile si pe  www.facebook.com/HimalayaHerbalHealthcareRomania.

2015
Apr
8

Atacul meselor de Paste!

Pastele ne pandeste amenintator, gata sa se arunce fioros asupra noastra cu toata armata de bunatati: miel, drob, oua, cozonac, pasca, ciocolata, alcool si multe altele… Nu avem nicio scapare. Suntem pierduti.

Dar, stai! Se pare ca exista o sansa.

Sa ascultam sfaturile intelepte ale nutritionistilor, acele personaje care le stiu pe toate. Imi dau cuvantul:


CENTRUL DE NUTRITIE SUPERFIT
Centru pentru testarea performantelor sportive

Articole pe Doctor.info.ro


Noutati pe Doctor.info.ro


Articole pe Maraton.info.ro


Urmareste-ne pe Facebook


Calendar

May 2015
M T W T F S S
« Apr    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Arhiva blogului

Calendar evenimente sportive