3 alimente pe care te sfatuiesc sa le consumi

oct. 30, 2011 | 1 comment | Nutritie, antioxidanti, ceai verde, mere, morcovi, radicali liberi, sanatate

Probabil ca te-ai saturat sa auzi tot felul de povesti “minunate” referitoare la te miri ce alimente-miracol care te pot scapa de X boli si care pot sa previna Y probleme de sanatate si nu numai. Adevarul e ca piata e suprasaturata in ceea ce priveste astfel de stiri si anunturi, unele mai apropiate de adevar decat altele, dar cam toate urmarind acelasi tel comun, de a alerta populatia cu privire la pericolele care ne pandesc atunci cand evitam sa mancam anumite alimente.

Cancerul e una din principalele probleme pe care se pune accentul de ceva vreme, si totodata una din principalele cauze ale decesului in foarte multe tari. Cu toate ca o cauza primara a acestei boli necrutatoare in marea majoritate a cazurilor nu a fost stabilita cu exactitate inca, e destul de cunoscut faptul ca o dieta care poate fi numita oricum, numai sanatoasa nu, e unul dintre factorii care contribuie la aparitia cancerului. O dieta sanatoasa, pe de alta parte, poate sa te fereasca de probleme majore de sanatate de tipul diabetului sau infarctului. Ce fel de alimente ar trebui sa includa o astfel de dieta? Nu trebuie sa te gandesti la ceva iesit din comun si din cale afara de scump: merele, morcovii si ceaiul verde sunt doar 3 dintre alimentele pe care mi-am propus sa ti le aduc in vedere in aceasta perioada.

MERELE CONTIN ANTIOXIDANTI IMPORTANTI

Un mar pe zi tine doctorul departe – cred ca iti aduci aminte aceasta vorba. Daca o si pui in practica, atunci meriti felicitari. Fie ca vorbim de mere autohtone sau din tari mai mult sau mai putin indepartate, cu siguranta ca ai un soi preferat. Fibre, vitamine, minerale si antioxidanti de tipul quercetinului care are un rol deosebit de important in lupta impotriva tumorilor pielii si prostatei sunt doar cateva din elementele care ar trebui sa te convinga sa maresti doza de mere de cate ori ai ocazia.

Merele previn asadar cancerul datorita faptului ca te protejeaza de radicalii liberi periculosi; in termeni de calorii, un mar contine in medie circa 80 de calorii si cantitati impresionante de vitamina C, dar si fitochimicale cunoscute si sub numele de flavanoizi ce au rol de antioxidanti care lucreaza sub forma unui scut anti-radicali liberi.

Potrivit celor mai recente studii, consumul zilnic de mere te poate scuti de probleme grave de sanatate, cum ar fi cancere de esofag, gat sau gura. Merele sunt o sursa grozava de fitochimicale, iar soiurile cele mai colorate par a fi cele mai bogate in aceste substante benefice. In plus, aceste fructe gustoase te pot scuti de boli cardiovasculare prin reducerea colesterolului si prin imbunatatirea considerabila a functiilor vaselor de sange.

In plus, femeile aflate in stadiul de menopauza au un risc mai scazut de a deceda din cauza unei boli cardiovasculare, potrivit unui studiu important. Explicatia se regaseste, desigur, in prezenta acestor flavonoizi in organismul femeilor, ca urmare a consumului regulat de mere.

MORCOVII CONTIN MULTI NUTRIENTI

Morcovii sunt extrem de bogati in beta-caroten si contin de asemenea si un antioxidant puternic cunoscut sub numele de falcarinol. Indiferent de maniera in care alegi sa mananci morcovii – cruzi sau gatiti – poti sa contribui intr-un mod semnificativ la reducerea riscului aparitiei unor forme de cancer. De regula, morcovii deschisi la culoare sunt bogati in nutrienti, asa ca ar fi bine sa deschizi ochii atunci cand mergi la cumparaturi data viitoare si morcovii se regasesc pe lista ta.

Studiile au aratat ca tumorile colonului au fost reduse semnificativ la cobaii care au fost hraniti cu morcovi cruzi sau carora li s-a administrat direct antioxidantul falcarinol. Cu toate ca aceste studii nu pot fi transpuse in mod direct in fiziologia umana, vestile sunt imbucuratoare. In plus, beta-carotenul este un alt antioxidant important care are si un rol esential in sintetizarea vitaminei A in organism.

Ai vazut vreodata un iepure cu ochelari? Sigur ca nu, doar morcovii contin vitamina A atat de importanta pentru mentinerea unei vederi sanatoase. Ca si un argument final, nici morcovii nu sunt hipercalorici, si sunt o alta sursa excelenta de fibre, alaturi de mere, asa ca pot chiar sa te ajute sa slabesti.

Un mic secret: chiar daca ai putea crede ca prin fierbere morcovii s-ar putea sa-si piarda din proprietati, se pare ca lucrurile stau exact pe dos: morcovii fierti concentreaza cantitati si mai mari de falcarinol pe care le absoarbe corpul tau.

CEAIUL VERDE

Ceaiul verde s-ar putea sa nu fie pe gustul oricui, dar cu siguranta ca antioxidantii pe care ii contine, cunoscuti sub numele de catechine si care s-au dovedit a incetini multiplicarea celulelor cancerigene in laborator te vor convinge sa ii mai dai o sansa bauturii aromate. Ceaiul verde nu contine calorii, asadar poti sa iti urmezi linistit dieta si sa nu renunti la ceaiul verde. Reducerea numarului si a marimii tumorilor ca urmare a actiunii acestor antioxidanti a fost de asemenea dovedita; 2 studii realizate pe oameni au aratat faptul ca cei care beau mult ceai verde au riscuri mai scazute de a dezvolta tiferite tipuri de cancer. Totusi, un alt studiu similar nu a aratat vreo corelatie evidenta intre absenta cancerelor si consumul regulat de ceai verde. Asadar, s-ar parea ca e nevoie de ceva mai mult decat consumul frecvent de ceai verde: un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata.

Daca nu esti sigur ca ceaiul verde consumat ca atare e ceva ce ai putea incerca in mod frecvent, un sorbet din ceai verde cu lamaie s-ar putea sa-ti faca mai degraba cu ochiul.

19 Like

Acest articol a fost vizualizat de 215 ori.

Related Posts

Comments (1)

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.