Laptele, un aliment plin de beneficii

oct. 19, 2011 | 0 comments | beneficii, calciu, lapte, proteine

Laptele contine noua nutrienti esentiali care il transforma in una dintre cele mai importante bauturi pe care le-ai putea consuma. Daca bei circa 250 ml de lapte delicious si nutritiv in fiecare zi, poti sa te apropii incet-incet de recomandarile americane cu privire la portiile ideale de produse pe baza de lapte slab caloric sau fara grasimi. Aceeasi cantitate de lapte este o sursa excelenta de vitamina D, calciu, proteine si alti nutrienti de baza. Iata care sunt principalele beneficii ale laptelui asupra sanatatii:

Calciu: 30% din necesarul zilnic recomandat

Circa 250 ml de lapte iti aduc in organism 30% din valoarea zilnica necesara de calciu. Calciu ajuta la construirea si mentinerea tariei oaselor si dintilor. Acest mineral joaca un rol important in functionarea corecta a nervilor, in contractiile musculare si in prevenirea infundarii vaselor de sange.

Vitamina D: 25% din necesarul zilnic recomandat

Un pahar cu lapte iti ofera circa 25% din necesarul zilnic de vitamina D. Aceasta vitamina ajuta la absorbtia calciului si imbunatateste mineralizarea osoasa. Laptele este una dintre putinele surse ale acestui nutrient important.

Proteinele: 16% din necesarul zilnic recomandat

Proteinele din lapte au o calitate superioara, ceea ce inseamna ca laptele contine toti aminoacizii esentiali functionarii normale a organismului. Proteinele se acumuleaza in tesuturile msuculare, reparandu-le. Un pahar de lapte iti poate furniza 16% din necesarul zilnic de proteine.   

Potasiu: 11% din necesarul zilnic recomandat

Potasiul regleaza echilibrul fluidelor din interiorul organismului, ajutand la mentinerea unei tensiuni arteriale normale. Potasiul este de asemenea folosit impotriva contractiilor musculare. Laptele contine mai mult potasiu in comparatie cu bauturile sportive obisnuite.

Vitamina A: 10% din necesarul zilnic recomandat

Un pahar cu lapte iti ofera 10% din necesarul zilnic recomandat de vitamina A. Acest nutrient te ajuta sa iti mentii o vedere normala si o piele sanatoasa. In plus, laptele te ajuta sa iti reglezi cresterea celulara si sa mentii integritatea sistemului imunitar.  

Vitamina B12: 22% din necesarul zilnic recomandat

Vitamina B12 ajuta la producerea celulelor rosii din sange, cele resposnabile cu transportul oxigenului de la plamani la muschi. Un singur pahar de lapte iti ofera asadar 22% din necesarul zilnic de vitamina B12.

Riboflavina: 26% din necesarul zilnic recomandat

Laptele este o sursa excelenta de riboflavina, oferindu-ti 26% din necesarul zilnic recomandat de specialisti. Riboflavina, cunoscuta si sub denumirea de vitamina B2 ajuta la transformarea mancarii in energie, un proces crucial pentru muschii supusi antrenamentelor.

Niacina: 10% din necesarul zilnic recomandat

Niacina este importanta pentru functionarea normala a multor enzime din corp si este de asemenea implicata in metabolizarea zaharului si a acizilor grasi. Un pahar cu lapte contine 10% din necesarul zilnic recomandat de niacina.

Fosfor: 25% din necesarul zilnic recomandat

Fosforul ajuta la intarirea oaselor si genereaza energie in celulele corpului. Laptele este o sursa excelenta de fosfor, oferindu-ti circa 25% din necesarul zilnic recomandat.


Acest articol a fost vizualizat de 236 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.