Sucuri și mousse-uri – subiectul principal al reuniunii experților internaționali

iun. 28, 2016 | 0 comments | Nutritie, expert, fructe, legume, mousse, varsovia

În luna mai, in cadrul reuniunii internaționale de experți care a avut loc în Varşovia si la care am participat si eu in calitate de expert, s-a discutat despre tendințele pieței de sucuri din 5 țări vizate de campania „Mousse și suc 100%! – vitamine într-o formă avantajoasă”.

Va redau mai jos comunicatul de presa emis dupa acest eveniment:

Experți din România, Lituania, Cehia, Slovacia și Polonia au dezbătut rezultatele studiului privind gradul de conștientizare a consumatorilor privind consumul de sucuri și mousse-uri și valorile nutriționale ale acestora. Ei au recomandat activități educaționale menite să promoveze obiceiurile unei alimentații corecte.

Subiectul principal al dezbaterii a constat în rezultatele cercetării privind consumatorii, cercetare solicitată de „Asociația Poloneză a Producătorilor de Suc (KUPS)” în 2015 și 2016. În cadrul cercetării, au participat femei cu vârsta cuprinsă între 25-45 de ani din România, Lituania, Cehia, Slovacia și Polonia. În toate țările, consumul mediu de suc este mai mic decât cel al Uniunii Europene și mult mai scăzut decât al recomandărilor din WHO. Un român consumă în medie 1 l anual, ceea ce reprezintă mai puțin de 3 ml de suc în fiecare zi. În celelalte țări, consumul de sucuri este considerabil mai mare:  11,9 l pentru Polonia, 5,2 l pentru Cehia, 4,8 l pentru Lituania și 4,1 l pentru Slovacia, pe cap de locuitor, anual. Cu toate acestea, un consum de suc 100% în Uniunea Europeană în perioada 2010-2014 pe media statelor este de 13,3 l pe cap de locuitor, în timp ce în Germania se consumă chiar 29,7 l pe cap de locuitor.

 soki2

Rezultatele studiului solicitat de „Asociația Poloneză a Producătorilor de Suc” indică o discrepanță uriașă între declarațiile consumatorilor și consumul actual de sucuri din toate cele cinci țări.

Peste 40% dintre femeile chestionate din România declară că în gospodăriile lor se consumă mai puțin de 3 litri de suc pe săptămână, în principal, între mese sau la micul dejun. Aproape toate femeile chestionate au declarat că în gospodăriile lor se consumă sucuri de fructe (94%), un procent semnificativ mai scăzut declară că se consumă sucuri de legume (48%). Principalii consumatori de sucuri de fructe din țara noastră, ca și cei din în celelalte piețe/țări, sunt copiii (77%) și femeile, însă aceștia reprezintă un număr considerabil mai mic. În orice caz, în comparație cu cercetarea realizată anul trecut, numărul de consumatori de sucuri de fructe a crescut cu respectiv 4% în rândul copiilor și cu 6% în rândul femeilor. Sucurile de legume sunt de cele mai multe ori alese de femei (64%) și aceasta este tendința prezentă pe toate piețele vizate de cercetare.

Tot mai mulți români sunt conștienți de efectele benefice ale fructelor și legumelor, cât și a produselor fabricate din acestea. După cum declară respondenții români, sucurile au un impact benefic asupra copiilor și a sănătății altor membri ai gospodăriei (93%) și reprezintă o sursă naturală de vitamine (91%). În plus, majoritatea consumatorilor din toate cele cinci țări sunt de acord cu afirmația că sucurile și mousse-urile reprezintă vitamine într-o formă avantajoasă, care ar putea fi și rezultatul campaniei „Mousse și suc 100%! – vitamine într-o formă avantajoasă”. În ultimul an, numărul persoanelor care declară că beau sucuri de fructe în fiecare zi a crescut cu 4%.

„Sucurile sunt percepute ca o alegere gustoasă și sănătoasă, ceea ce confirmă faptul că românii sunt conștienți de toate beneficiile rezultate din consumul de suc. Cu toate acestea, cercetarea indică o discrepanță uriașă între conștientizarea beneficiilor consumului de sucuri sau intenția de cumpărare și consumul actual. Astfel, se arată cât de mult mai este de lucrat pe viitor. De aceea, este important să creăm un impact asupra atitudinilor consumatorilor prin diverse programe educaționale, cum ar fi campania – “Mousse și suc 100%! – vitamine într-o formă avantajoasămenționează Șerban Damian, un expert al campaniei.

soki1

De asemenea, mousse-urile de fructe și legume au fost un alt subiect de dezbatere al experților. Mousse-urile, spre deosebire de sucuri, nu fac parte dintr-o dietă zilnică – ci sunt consumate de două, trei ori pe lună. Consumul redus de mousse-uri poate fi rezultatul lipsei de cunoștințe în ceea ce privește acest produs. Mousse-ul – o gustare hrănitoare la îndemână, din fructe și legume –reprezintă o nouă categorie de produse care a intrat pe piața din România doar de anul trecut, iar gradul de consum este destul de redus comparativ cu alte sucuri disponibile pe piață. Cu toate acestea, un studiu recent KUPS arată că gradul de conștientizare în ceea ce privește mousse-urile a crescut pe fiecare dintre piețele vizate de cercetare, respectiv: în Cehia cu 3,5%, în Slovacia cu 5,6%, în Polonia cu 6%, în România cu 10,7%, iar în Lituania până la 15,6%.

„Este evident că lansarea unui nou produs pe piață corelează cu creșterea gradului de conștientizare. Din acest motiv, nu ne putem opri aici. Educația privind proprietățile mousse-urilor de fructe și legume este încă foarte importantă. Până în prezent, aproape 40% dintre respondenții care au participat la cercetare nu au auzit niciodată despre acest produs. Este demn de remarcat că mousse-ul este un produs identic cu piureul făcut din fructe și legume” – spune Șerban Damian.

soki5

Este o categorie de produse consumate mai ales de copii, dar în toate țările procentul femeilor care declară că mousse-urile sunt consumate de către toți membrii gospodăriei a crescut. În opinia consumatorilor din România, un mousse este descris ca fiind un amestec de piure de fructe și legume (19%) și un produs gustos (15%). Mousse-ul mai este descris și ca o gustare hrănitoare și naturală.

„Mai mult decât atât, mousse-urile conțin fibre valoroase pentru corpul nostru – care ne detoxifiază organismul, reglează metabolismul și scade nivelul de colesterol rău din sânge. Consumul de fibre crește sațietatea, prin urmare, mousse-urile de fructe sau de fructe și legume pot fi nu doar o gustare minunată, ci și o masă hrănitoare, potrivită și pentru consumatorii adulți” – spune Șerban Damian.

soki3

Subiectul dezbaterii a stârnit un interes mare al experților care discutau cu mult entuziasm despre discrepanța dintre declarațiile de consum și consumul actual de sucuri și mousse-uri. Experții sunt de acord că, în toate cele cinci țări este nevoie de activități educaționale pentru a evidenția obiceiurile de consum pentru o alimentație corectă. S-a subliniat faptul că dezvoltarea economică din țările vizate de campanie, ca și în celelalte țări ale Uniunii Europene, va continua în următorii ani. Acest lucru înseamnă că numărul de persoane care acordă mai multă atenție calității și valorii nutriționale a produselor decât prețului va fi în creștere.

Obiectivul campaniei de informare „Mousse și suc 100%! – vitamine într-o formă avantajoasă” este acela de a promova obiceiurile care duc la o alimentație corectă și la creșterea nivelului de conștientizare în rândul consumatorilor cu privire la calitatea și valorile nutriționale ale sucurilor și mousse-urilor de fructe și legume.

soki4

###

Campania „Mousse și suc 100%! – vitamine într-o formă avantajoasă” este finanțată de Uniunea Europeană și Polonia, precum și de Fondul pentru Promovarea Fructelor și a Legumelor și a membrilor KUPS.

Informații suplimentare despre campanie sunt disponibile pe site www.sucsimousse.eu  și pe pagina de Facebook „Live Smart”.

Pentru informații suplimentare despre vitamine, inclusiv sfaturi despre cum să desenați împreună cu copiii voștri fructe și legume, vizitați www.sucsimousse.eu și pagina de Facebook www.facebook.com/TraiesteSMART




Acest articol a fost vizualizat de 1.194 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.