Laptele, bautura de rehidratare pentru sportivi

Oct 16, 2011 | 0 comments | lapte, refacere, rehidratare

Este laptele aromatizat o bautura eficienta destinata perioadei de dupa antrenamente? Laptele aromatizat, incluzand aici pe cel cu aroma de ciocolata, vanilie, capsuni si cafea este deosebit de apreciat si de popular printre copii si adulti. Numarul impresionant de studii realizate pe baza acestui tip de lapte a adus la suprafata beneficiile sale uimitoare, conducand oamenii de stiinta la concluzia ca aceste bauturi trebuie sa primeasca acordul lor din punct de vedere nutritional, dar si ca sunt consumate la o scara mai larga, in comparatie cu laptele obisnuit.

Desi contine mai mult zahar decat laptele obisnuit, laptele aromatizat are doar cu 60 de calorii mai mult decat cel normal. Aceasta diferenta calorica este neglijabila cand vine vorba sa comparam beneficiile asupra sanatatii si continutul nutritiv al laptelui aromatizat in comparatie cu sucurile sau bauturile sportive. Punctele cheie care au reiesit in urma cercetarii laptelui aromatizat ar fi:

1. Laptele aromatizat este la fel de bogat in nutrienti ca si laptele obisnuit;

2. Diferenta calorica dinte cele doua tipuri de lapte este de 60 de calorii (laptele aromatizat contine mai multe calorii);

3. Cantitatea de cafeina din anumite tipuri de lapte aromatizat (cum ar fi cel cu aroma de ciocolata) nu conduce la hiperactivitate la majoritatea copiilor;

4. Calciul este absorbit in mod egal atat din laptele aromatizat, cat si din cel normal;

5. Laptele aromatizat poate fi o parte a unei diete sanatoase si echilibrate;

6. Consumul de lapte aromatizat nu strica pofta de mancare si nu inlocuieste consumul altor tipuri de mancare sanatoasa;

Beneficiile laptelui aromatizat cu aroma de ciocolata cu rolul unei bauturi folosite in recuperarea de dupa antrenamente sunt fara echivoc. Cercetarile desfasurate in 2006 pe ciclistii de rezistenta care au consumat bauturi de recuperare dupa antrenamente au aratat faptul ca laptele cu aroma de ciocolata, cu nivelul sau cresut de carbohidrati si cu al sau continut moderat de proteine a fost o alternativa eficienta pentru lupta impotriva epuizarii si a vlaguirii de energie. 

In 2009, un studiu condus de conducerea unui club de fotbal a ajuns la concluzia ca un consum de lapte cu aroma de ciocolata in perioada de dupa antrenamente s-ar putea sa fie responsabil pentru recuperarea musculara mai rapida, atunci cand este comparat cu o bautura bogata in carbohidrati utilizata in aceleasi scopuri. (cu aceeasi cantitate de calorii)

Desi nu au existat diferente intre efectele celor doua tipuri de bauturi in cadrul testelor de performanta si notarile diferite asupra oboselii mentale,  durerii, oboselii fizice si asupra altor “unitati de masura” legate de rezistenta musculara, cei care au consumat lapte cu aroma de ciocolata au inregistrat niveluri mai scazute de creatinkinaza dupa antrenamente.  Aceasta substanta este un indicator al gradului de distrugere a tesutului muscular. Cu cat aceste niveluri de creatina sunt mai mari, cu atat tesutul muscular este mai deteriorat, si invers. Laptele s-a dovedit a avea efecte foarte bune in recuperarea atletilor de toate varstele si pregatirile. In plus, laptele ajuta la rehidratarea sportivilor si le ofera acestora nutrientii esentiali folositi dupa exercitiile obositoare.

Multi sportivi prefera laptele aromatizat ca si bautura de recuperare de dupa antrenamente, in locul bauturilor sportive. Combinatia sa unica de ingrediente le ofera beneficii mai mari decat simplele bauturi sportive. Laptele si produsele din lapte in general sunt asadar capabile sa ofere o multime de beneficii asupra sanatatii, la costuri scazute. Cum pot sportivii sa includa mai mult lapte in dieta lor? Iata cateva sugestii utile: 

  1. Bea mai mult lapte slab in grasimi, lapte aromatizat si lapte simplu fara grasimi in locul sucurilor obisnuite si bauturilor sportive.
  2. Adauga lapte in cafea si ceai.
  3. Consuma iaurt in cadrul meselor si gustarilor zilnice.
  4. Prepara-ti “smoothie”-uri pe baza de fructe si lapte.
  5. Include cantitati moderate de branza slaba caloric in cadrul meselor si gustarilor.
  6. Savureaza cate o inghetata si cate un iaurt inghetat, dar cu moderatie.
  7. In loc sa adaugi lapte in cafea, adauga cafea in lapte.  

 

13 Like

Acest articol a fost vizualizat de 2.686 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *