Mai multe proteine dimineata, mai multe sanse sa slabesti

Ian 07, 2009 | 4 comments |

Un studiu publicat in British Journal of Nutrition arata ca momentul din zi in care sunt consumate alimentele bogate in proteine influenteaza senzatia de satietate pe parcursul intregii zile. Studiul a concluzionat ca atunci cand oamenii au mancat la micul dejun mai multe alimente continand proteine de buna calitate, cum ar fi oua si carne slaba, au resimtit senzatia de “plin” sau de “satul” timp de mai multe ore pe parcursul zilei, comparativ cu situatia in care au mancat alimente bogate in proteine la pranz sau la cina.

Studiul a inclus barbati supraponderali sau obezi, care urmau diete hipocalorice. Au fost adoptate doua tipuri de regim: cu aport normal de proteine (11-14% din totalul caloric) sau cu aport crescut de proteine (18-25% din totalul caloric). Cercetatorii au testat efectele consumarii acestui aport suplimentar de proteine la diverse mese – mic dejun, pranz sau cina – sau egal distribuite pe tot parcursul zilei.

Ei au constatat ca senzatia de satietate a fost mai intensa si mai prezenta pe durata zilei zilei, atunci cand aportul suplimentar de proteine, din oua si carne slaba, a fost mancat la micul dejun – fata de masa de pranz sau cina.

Acest studiu se adauga altor studii privind avantajele consumului suplimentar de proteine de buna calitate, pentru mentinerea sau obtinerea greutatii optime. Un studiu publicat in International Journal of Obesity arata ca mancand doua oua la micul dejun, ca parte a unui regim alimentar hipocaloric, ajuta adultii supraponderalii sa piarda mai mult in greutate si mai rapid decat cei care au mancat un mic dejun constand in alimente produse din cereale, cu aceeasi valoare calorica.

Autorii studiului publicat in British Journal of Nutrition au constatat ca majoritatea americanilor consuma in mod obisnuit o cantitate relativ mica de proteine la micul dejun – doar circa 15% din totalul aportul zilnic de proteine.
Multi oameni sunt prinsi intr-o rutina plicticoasa, mancand zilnic acelasi lucru, sau pur si simplu spun ca nu au suficient timp pentru a manca de dimineata, dar cu un pic de planificare, micul dejun ar putea fi una dintre cele mai importante mese din zi.

Iata cateva idei utile pentru un mic dejun interesant, gustos si bogat in proteine:
 
Foloseste legumele ramase de la pranzul sau cina de ieri pentru a pregati o omleta. Poti sa adaugi niste kaiser si branza slaba.

omleta-proteine

Incepe ziua cu un mic dejun echilibrat constand in iaurt, la care poti adauga fructe sau cereale integrale.

Daca trebuie sa pleci de acasa, ia-ti la tine o gustare: omleta cu kaiser si branza pe care o pui intr-o lipie si o rulezi.

Tu ce mananci dimineata?


Acest articol a fost vizualizat de 8.427 ori.

Related Posts

Comments (4)

  1. Andrei87
    ianuarie 08, 2009

    Din pacate nenorocitii pun nitriti si nitrati in kaizer, cica altfel nu ar rezista luni intregi. Asta in cazul fericit in care nu are si stimulator de gust…

  2. admin
    ianuarie 08, 2009

    In acest caz poti opta pentru carne proaspata. Dar ce te faci, ca si puii, vitele si porcii mananca hrana procesata, in care Dumnezeu-stie ce a fost pus (vezi cazul cu porcii din Irlanda, contaminati cu dioxina).

  3. Andrei87
    ianuarie 08, 2009

    Pai am de ales intre carne proaspata, ea fiind cum ai zis tu, totusi o idee mai buna d.p.d.v. al continutului fata de kaizer, si kaizer care are avantajul ca nu necesita timp de preparare.
    Daca ai bani iti iei vanat dar sa nu vorbim de SF-uri aici.. 😀

  4. admin
    ianuarie 08, 2009

    De acord cu tine.

    Ideea mea de baza, pe care o transmit si celor cu care lucrez este sa nu incercam sa fim excesiv de „puritani”. Nu avem cum sa traim asa cum „ar trebui”. Asta e lumea noastra, asta e timpul nostru. Important este sa nu exageram.

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *