Stafidele, o alegere buna pentru gustarile dintre mese

iun. 04, 2012 | 1 comment | Nutritie, gustari, stafide

In multe situatii, nu mesele principale reprezinta cauza cresterii in greutate, ci gustarile dintre mese, asa-zisul “ciugulit”, acel obicei prostesc de a baga tot timpul ceva in gura, fara a realiza cantitatea imensa de energie pe care o aducem in organism si pe care acesta este obligat sa o depoziteze, mai ales atunci cand consumul energetic este redus.

Societatea de Nutritie Canadiana a facut un studiu prin care arata ca stafidele ar putea reprezenta o alegere buna ca gustare, prevenind aportul caloric excesiv si conferind senzatia de satietate mai rapid decat alte gustari. Ei au facut acest studiu pe copii de varsta scolara (8-11 ani), pe durata de 3 luni.

Participantii la studiu au fost impartiti in mod aleator in mai multe grupe, care au primit ca gustare dupa scoala fie stafide, fie struguri, chipsuri de cartofi sau biscuiti cu ciocolata. Ei trebuiau sa manance pana se simteau satui. Fiecare dintre ei a primit zilnic un mic dejun, gustare de dimineata si masa de pranz, standardizate. Apetitul subiectiv era masurat inainte si dupa aceasta gustare, la 15 minute.

Ce s-a observat:

– Aportul caloric dupa consumul de stafide era mai mic, iar senzatia de satietate mai intensa, in comparatie cu alte gustari

– Atunci cand mancau stafide, copiii aveau un aport caloric semnificativ mai redus in comparatie cu alte gustari

– Strugurii, chipsuri de cartofi si biscuiti cu ciocolata ofereau un aport caloric cu 56%, 70%, respectiv 106% mai mare decat stafidele

– Aportul caloric cumulat (mic dejun + gustare de dimineata + pranz + gustare dupa scoala) a fost cu 10-19% mai mic dupa consumul de stafide, comparativ cu alte gustari

– Desi toate gustarile au redus apetitul subiectiv, dorinta de a manca a fost mai redusa la cei care au consumat stafide

Iata deci o idee interesanta de gustare pe care o putem oferi copiilor, dar ar trebui sa o avem si noi in vedere. Stafidele sunt bogate in fibre si antioxidanti, deci au rol cardioprotector.

Pentru sportivi reprezinta si o sursa buna de carbohidrati, fiind utile pe durata antrenamentelor sau curselor lungi, in care consumul energetic este substantial.

12 Like

Acest articol a fost vizualizat de 469 ori.

Related Posts

Comments (1)

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.