24 de ore de alergare pe banda intr-o campanie umanitara

mai 02, 2012 | 2 comments | 24h, alergare, banda, campanie, umanitara

Nu eu o sa alerg, Doamne-fereste 😀

Asta ca sa elimin din start orice suspiciune ca mi-am pierdut mintile. Nici Gabriel Solomon, cel care va face aceasta nebunie nu si-a pierdut mintile, doar ca pentru el este un proiect realizabil, in timp ce pentru mine ar fi doar un proiect sortit esecului.

Isi poate imagina cineva cum e sa alergi 24 de ore pe banda? Eu, nu. De cand am inceput sa alerg afara, adica de prin 2006, n-am mai suportat banda. Poate daca mi-as pune in cap, as alerga 1-2 ore pe banda, insa cu siguranta nu cu aceeasi placere ca afara, unde asfaltul este fix si stabil sub talpi, peisajul “se misca”, iar aerul iti evapora transpiratia si te racoreste.

Gabi s-a “incalzit” in urma cu cateva saptamani cu o alergare pe banda de 12 ore. A alergat aproape 100 km. Acum isi propune sa alerge 24 de ore si intr-un caz fericit, chiar sa doboare recordul mondial pentru cea mai lunga distanta alergata in acest interval de timp.

Si nu o face doar pentru ca vrea sa vada daca poate sau pentru gloria eterna, ci pentru a sustine o campanie umanitara destinata reducerii mortalitatii infantile. As vrea ca efortul lui sa nu treaca neobservat si sa existe reactii in presa si mai ales donatii cat mai multe.

In literatura de specialitate scrie ca in timpul alergarii organismul consuma 1 kcal/kgcorp/km. Presupunand ca Gabi are 70 kg si va alerga 200 km, asta inseamna ca va consuma in cele 24 de ore 14.000 kcal, adica cam tot atat cat ar consuma tot el intr-o saptamana stand doar in fata calculatorului (mai ales ca e IT-ist de profesie). Funny, nu-i asa?

Mie mi-e teama de un singur lucru: daca dupa cele 24 de ore de alergare, organismul lui va refuza sa se mai opreasca, crezand ca asa este normal sa se comporte? Ce o sa faca bietul Gabi? O sa alerge de bezmetic pe strazi? Cine o sa ne mai faca munca de secretariat, DTP, web si alte chestii la club? 😀

Trecand la chestiuni mai serioase, iata comunicatul oficial al acestui proiect. Daca doriti sa dati o mana de ajutor, faceti o donatie sau macar dati mai departe vestea:

In premiera absoluta pentru Romania, Ro Club Maraton, cel mai mare club al alergatorilor amatori din tara, Smart Atletic, Baneasa Shopping City si Salvati Copiii Romania organizeaza un eveniment de alergare pe banda, pe o perioada de 24 de ore: ‘Alergam pentru copii!’

Evenimentul ‘Alergam pentru copii!’ se va desfasura, in Baneasa Shopping City, incepand din 26 mai, de la ora 14:00, si se va incheia pe 27 mai la ora 14:00. Fondurile stranse vor fi donate in beneficiul programului de reducere a mortalitatii infantile ‘Fiecare copil conteaza’ derulat de catre Organizatia Salvati Copiii.

Pe cele trei benzi puse la dispozitie de catre Tehno Gym se vor alergamai multe probe:

● pe banda Solo Run, Gabriel Solomon va alerga toate cele 24 de ore. Maratonistul va incerca astfel ca, prin distanta alergata cumulat in cele 24 de ore, sa includa Romania in topul celor mai bune 25 de rezultate inregistrate in lume, in curse similare, devenite foarte populare, la nivel mondial   inregistrandu-se un record de 247.45 km distanta alergata;
● pe banda Relay, 12 sportivi amatori vor organiza o stafeta, astfel incat sa alerge cumulat cele 24 de ore;
● pe banda King of Speed se va organiza o cursa contra cronometru, in cadrul careia oricine se poate inscrie pentru a alerga pe o durata de 15 minute. Persoana care va parcurge cea mai lunga distanta in acest interval va fi premiata. Pentru participantii cu copii sau pentru cei mai mici spectatori, Baneasa Shopping City si Organizatia Salvati Copiii au amenajat un loc de joaca, in zona dedicata evenimentului.
Imagini de la intregul eveniment vor putea fi urmarite live in cadrul Baneasa Shopping City si pe internet pe site-ul www.42pentruosansa.ro/24h.

Alaturi de campania ‘Transforma 2% din impozitul tau pe venit in 100% viata pentru copii!’, evenimentul ‘Alergam pentru copii!’ face parte din programul pentru reducerea mortalitatii infantile ‘Fiecare copil conteaza’, derulat de catre Organizatia Salvati Copiii Romania, promovand sansa primilor pasi in viata pentru fiecare copil care vine pe lume.

La nivel mondial, un copil moare la fiecare patru secunde. La noi in tara, un copil, cu varsta mai mica de un an, moare la fiecare patru ore. Romania are cea mai ridicata rata a deceselor in randul nou-nascutilor din Uniunea Europeana, 9.8% in 2010, dublu fata de celelalte tari.

Parte a campaniei mondiale Every One, proiectul initiat de Salvati Copiii Romania  isi propune diminuarea cu 15% a mortalitatii infantile si a numarului de decese in randul copiilor cu varsta mai mica de cinci ani, in perioada 2010 – 2015.  Pana in acest moment, multumita sponsorului GSK (GlaxoSmithKlein), cu sprijinul Ministerului Sanatatii, partenerilor media, dar si a tuturor contribuabililor care au redirectionat 2% catre Salvati Copiii Romania, anul trecut, organizatia a desfasurat programe suport pentru mame si copii din comunitatile cu o rata mare a mortalitatii infantile si a donat echipamente medicale performante maternitatii Cantacuzino din Bucuresti.

In acest an, programul va fi extins in alte cinci judete din tara avand ca obiective dotarea maternitatii din Adjud, judetul Vrancea si derularea mai multor programe de educatie parentala, printre care: prevenirea sarcinilor la varste fragede, ingrijirea nou-nascutilor si nutritia adecvata a mamei si copilului., dar si de educatie sexuala in scoli.

Participarea la evenimentul ‘Alergam pentru copii!’,este o modalitate simpla de a contribui la rezultatele programului ‘Fiecare copil conteaza’. Mai multe detalii despre acest program pot fi gasite pe www.salvaticopiii.ro.

 

10 Like



Acest articol a fost vizualizat de 1.563 ori.

Related Posts

Comments (2)

  1. gabi solomon
    mai 03, 2012

    Multumim frumos pentru cuvintele frumoase si promovare 😀

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.