Cross training

nov. 15, 2007 | 2 comments |

Mi-am facut “plinul” pe anul acesta in ceea ce priveste alergarea, asa ca am reluat antrenamentele in sala. E adevarat ca nici nu ma tenteaza sa ies afara pe vremea acesta, dar mai mult decat atat vreau sa imi las articulatiile sa ia o pauza, ca sa nu ma uzez inainte de vreme. Deocamdata, slava Domnului, nu simt nimic, ba din contra, sunt intr-o mare forma.

Cross training-ul este un concept destul de nou. Inseamna sa faci si alt tip de antrenament decat cel specific. Adica, in cazul in care esti alergator, sa inoti, sa mergi cu bicicleta, sa faci stretching, exercitii de forta etc. Beneficiile sunt foarte mari.

Nu imi era prea dor de sala, pentru ca m-am invatat foarte mult cu antrenamentul in aer liber. Totusi dupa un prim antrenament, ma simt excelent. Vreau sa lucrez foarte mult pe flexibilitate, pentru ca ma simt destul de rigid. Trasul de fiare (chiar cu greutati medii…) nu mai este o optiune pentru mine, deoarece nu mai am nevoie de niciun gram in plus. In schimb, trebuie sa mai scap de cateva kilograme. In mod sigur, atunci cand voi fi mai usor si mai flexibil, voi putea alerga mai repede. Ma uitam la kenyenii care au ocupat primele locuri la Atena – niste uscaciuni, 2 la legatura, cu muschi filiformi si niste gambe cat bratul meu… si cu toate astea alearga 2 ore cu mai mult de 20 km/h… Incredibil.


Acest articol a fost vizualizat de 276 ori.

Related Posts

Comments (2)

  1. Sandor_B
    noiembrie 21, 2007

    Pedalatul/ciclismul poate ajuta mult alergarea… exemplul cel mai bun fiind un sportiv de la Cibo Brasov (Nelutu Neagu) care l-a depasit pe Marius Rus la Maratonul Pietrei Craiului, castigand categoria 40-50ani! Am fost extrem de surprins (Marius idem) ca a reusit sa tina ritmul pana la capat, explicatia fiind miile de Km parcursi pe bicicleta.

    Sala poate ajuta mult prin “intarirea” muschilor abdominali (toata zona mediana) cu rol important in postura/propulsie.
    Mie-mi place sa lucrez si picioarele pentru a intari muschii ce stabilizeaza genunchii/glezna, devenind astfel mai putin sensibil-predispus la accidentari.

  2. Serban
    noiembrie 22, 2007

    Eu simt nevoia sa imi antrenez trenul superior, pentru ca a inceput sa se simta o diferenta de tonus – in timp ce picioarele sunt ok, mai mult decat au fost vreodata, bratele si pieptul s-au cam “flescait”, ca sa zic asa, ceea ce nu ma bucura deloc. In plus, statul la calculator a inceput sa imi modifice coloana toraco-cervicala.

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.