Disney va interzice reclamele la junk food

Iun 06, 2012 | 0 comments | disney, junk food, publicitate, reclame

Compania The Walt Disney a luat decizia “istorica” de a interzice orice reclama la junk food pe canalale sale de televiziune, websiteuri sau statii radio. Este prima companie din media care face acest pas. De acum, copiii care urmaresc programele retelei nu vor mai fi expusi la reclame pentru fast food si cereale cu adaos de zahar, plus alte alimente care nu se pliaza pe standardele nutritionale ale companiei.

Cred ca nu este o exagerare daca afirm ca aceasta este o decizie de o mare importanta. Ecuatia e simpla – Disney este un brand extrem de puternic, cu larga raspandire in lume si care are puterea sa influenteze mintea frageda si in dezvoltare a copiilor nostri. Asadar, o schimbare majora de atitudine poate avea o influenta puternica asupra alegerilor alimentare pe care le vor face copiii nostri.

Compania subliniaza ca urmareste sa ii inspire pe copii sa adopte un stil de viata sanatos. Oficialii Disney afirma ca din 2015 vor exista ghiduri nutritionale care vor stabili ce caracteristici trebuie sa indeplineasca alimentele si bauturile ce vor fi promovate pe canale precum Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Radio Disney sau in parcurile de distractie Disney. Aceste ghiduri se vor alinia celor federale si vor incuraja consumul de fructe si legume, precum si reducerea consumului de sodiu, zahar si grasimi saturate.

Copiii dezvolta legaturi emotionale puternice cu personajele Disney (orice parinte poate spune asta), de aceea trebuie folosita aceasta situatie pentru a incuraja un stil de viata sanatos, in niciun caz orientarea catre junk food.

Disney va introduce eticheta “Mickey Check”, care va fi aplicata pe toate alimentele aprobate de companie, asadar cele care respecta indicatiile din ghiduri.

Obezitatea este o problema extrem de grava in SUA si in intreaga lume. Daca in 1997, 19,4% dintre americani erau obezi, in 2004 procentul a ajuns la 24,5%, iar in 2008 la 30%. Conform CDC, in 2012 37,5% dintre adultii americani sunt obezi, precum si 17% dintre copii. Dintre acesti copii, o buna parte vor deveni adulti obezi.

Sa nu le plangem de mila americanilor, pentru ca nici romanii nu stau prea bine. Procentele sunt probabil ceva mai mici, insa oarecum tot pe acolo.

Cred ca exemplul Disney ar trebui urmat si de alte companii mari. Sa vedem ce se va intampla in viitor.

Sper ca nici la noi in Ro sa nu mai vedem competitii promovate de companii de fast food. Chiar daca intentia organizatorului este buna, alaturarea unui brand controversat nu este de bun augur.


Acest articol a fost vizualizat de 2.113 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *