Miscare pentru o silueta de invidiat

mart. 05, 2011 | 0 comments |

Am raspuns catorva intrebari pentru un articol publicat in revista PharmaFood (aceasta este o revista axata pe stil de viata sanatos, adica nutritie, sanatate, retete dietetice etc):

Ce tipuri de exercitii sunt recomandate pentru intretinere si pentru mentinerea greutatii ideale?

 Daca vorbim de intretinere si mentinerea unei greutati in limitele normalului, atunci cea mai buna abordare este cea in care combinam mai multe tipuri de exercitii. Baza este reprezentata de exercitiile de tip cardio (alergare, bicicleta, inot) prin care obtinem conditionarea cardiovasculara, mai exact crestem rezistenta sistemului circulator si respirator la efort. Acest tip de efort actioneaza asupra corpului ca intreg, implicand toate grupele musculare. Apoi putem completa cu exercitii de forta, care au rolul de a mentine tonusul musculaturii si de a creste forta. Nu ar trebui sa neglijam nici exercitiile de flexibilitate si mobilitate, care mentin supletea articulatiilor si a structurilor de legatura (tesuturile conjunctive).

 Exista exercitii care ne ajuta sa pierdem in greutate si exercitii care ne tonifica musculatura. Care sunt acestea?

 Orice tip de efort fizic este consumator de energie, deci privind global putem spune ca orice sport poate contribui la scaderea in greutate. Totusi antrenamentul de tip cardio, in care efortul este ciclic, de lunga durata si cu intensitate medie este cel mai eficient pentru scaderea in greutate. In privinta cresterii tonusului muscular, exercitiile cu greutati sunt cele mai eficiente.

 Pentru intretinere, este nevoie sa mergem la o sala de fitness sau este suficient sa ne antrenam acasa? Daca da, de cate ori pe saptamana este nevoie sa mergem la sala? Cate ore ar trebui alocate pentru miscare?

 Sala de fitness are avantajul ca este dotata cu o multime de aparate speciale, care se adreseaza diverselor grupe musculare. In plus acolo gasim antrenori si o atmosfera “propice” desfasurarii unui antrenament. Asta nu inseamna ca nu putem face un antrenament de intretinere si acasa. Trebuie doar sa stim exercitiile de baza cu greutatea corpului si eventual sa ne dotam cu cateva accesorii, cum ar fi o bicicleta stationara, un set de gantere, o bancuta si eventual o bara si discuri. Daca mai montam in tocul usii o bara fixa, deja avem o sala de fitness in miniatura. Pentru intretinere este suficient sa facem 2-3 antrenamente pe saptamana, atat la sala, cat si acasa; durata medie a unui antrenament ar trebui sa fie de 45-60 minute. Insa pentru a fi cu adevarat sanatosi ar trebui sa facem miscare minim 30 de minute in fiecare zi – acest lucru nu inseamna neaparat sport, ci mers pe jos, urcat scari, munca in gradina sau in casa.

 Daca mergem la sala de fitness este indicat sa ne luam si un antrenor personal? De ce?

 Antrenorul este un specialist ca oricare alt specialist, adica are o pregatire in domeniul sau si te poate ajuta sa iti atingi obiectivul dorit. Daca vrei sa iti repari masina si nu esti mecanic, sansele sunt mari sa nu reusesti, ba chiar sa o strici mai rau; aceasta comparatie se poate aplica practic la orice domeniu de activitate. Pentru cei care intra pentru prima data intr-o sala de fitness este foarte util sa se adreseze unui antrenor, pentru a invata corect exercitiile, pentru a-i stabili o strategie de lucru pe termen mediu si lung.

 Sala de fitness, kangoo jumps, pilates, zumba, sauna sau masaj. Ce este cel mai indicat sa alegem?

 Pornind de la ideea de abordare generala, am putea sa le alegem pe toate, dar cum exista limitari si in privinta timpului si al banilor, cred ca fiecare isi poate alege o varianta sau o combinatie, in functie de obiectivele lui.


Acest articol a fost vizualizat de 161 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.