Nu manca pentru doi in timpul sarcinii

mart. 03, 2010 | 1 comment | sarcina

Sarcina este considerata o perioada de crestere si din acest motiv este necesar ca dieta zilnica sa fie imbogatita cu un aport suplimentar de nutrienti. In popor se vehiculeaza ideea ca trebuie sa mananci “cat pentru doi” – o idee gresita si periculoasa. Studiile au aratat ca desi este adevarat ca in timpul gestatiei se impune un aport caloric suplimentar atat pentru cererile metabolice ale gravidei, cat si pentru cresterea fatului, totusi metabolismul bazal al mamei creste cu doar 15%.

In primul trimestru de sarcina aportul dietetic trebuie sa fie similar cu cel al femeilor nongestante, pentru ca in trimestrul doi sa creasca cu aproximativ 350 kcal zilnic, iar in trimestrul trei se va inregistra o crestere cu 460-470 kcal. Asadar, daca inainte de sarcina necesarul zilnic era de 2000 kcal, in trimestrul trei acesta va ajunge undeva in jurul valorii de 2400-2500 kcal.

Aportul caloric al femeii gravide trebuie sa fie suficient pentru a asigura o crestere in greutate de 0,4 kg/saptamana in primele 30 de saptamani de sarcina. Foarte important este aportul proteic, deoarece proteinele reprezinta “caramizile” absolut necesare pentru sinteza de tesut fetal si matern. Fata de aportul dinaintea sarcinii, cantitatea de proteine va fi crescuta cu 25 g zilnic. Acest lucru se poate obtine foarte usor consumand 3 cani de 200 ml de lapte, care aduc in organism si 900 mg de calciu.

De asemenea, gravida trebuie incurajata sa consume paine integrala, cereale, legume si fructe proaspete sau uscate, pentru a atinge aportul total de vitamine si minerale.

Este recomandata excluderea completa a alcoolului din dieta pe toata perioada sarcinii, iar cafeaua trebuie limitata la maximum 200 ml pe zi, si numai ocazional.


Acest articol a fost vizualizat de 95 ori.

Related Posts

Comments (1)

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.