Cum te orientezi in supermarket

feb. 24, 2010 | 0 comments | supermarket

Desi nu este o regula general valabila, probabil ca ati observat ca cele mai multe magazine gen “supermarket” de cartier sunt organizate asa – in zona centrala, cea cu rafturi paralele se gasesc alimentele conservate, semipreparate, materiile prime etc, iar in zona de perimetru se gasesc alimentele proaspete – fructe, legume, lactate, carne. Motivul este simplu. Alimentele proaspete nu pot sta prea mult pe raft pentru ca se altereaza rapid si de aceea sunt puse intr-o zona la care accesul este mai rapid.

Daca va veti umple cosul de cumparaturi cu alimente din aceasta zona a magazinului, aveti mult mai multe sanse sa va alimentati mai sanatos si mai dietetic.

Evident, nu veti putea ocoli tot timpul zona centrala, cea cu alimente procesate, imbogatite, industrializate, dar daca ajungeti acolo este foarte important sa cititi etichetele si sa alegeti acele produse care au cat mai putine ingrediente pe eticheta – 3-4 in loc de 6-8. Retineti faptul ca doar primele 4-5 ingrediente sunt de baza, restul fiind conservanti si aditivi alimentari. Fiti foarte atenti la cantitatea de zahar si grasime din fiecare produs. Femeile au nevoie doar de 50 g zahar (200 kcal), iar barbatii de 75 g (aprox 300 kcal) pe zi.

Sigur, nu tot ce este in zona “de centru” este rau. De acolo puteti alege orez brun, faina integrala si condimente.


Acest articol a fost vizualizat de 147 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.