Scurtatura catre performante mai bune

dec. 18, 2009 | 0 comments |

Ne place sa facem sport. Endorfine, adrenalina, satisfactii imediate… Unora ne place sa mergem la concursuri. Chiar daca stim ca sansele sa urcam pe podium sunt foarte mici. Conteaza insa senzatiile pe care le traim in acele momente. Competitia este cu noi insine.

Vine totusi un moment cand dorim sa iesim invingatori in aceasta competitie cu noi. Sa fim mai buni decat am fost la concursurile precedente. Ce facem atunci? Pai, cei mai multi se gandesc imediat ca au nevoie de MAI MULT antrenament. Pana la un punct ar putea fi adevarat, dar numai pana la un punct – de unde nimic nu pare sa mai functioneze.

Daca te regasesti in situatia aceasta, da-mi voie sa te intreb – te-ai gandit vreodata sa te antrenezi mai putin? In temeni de “volum de antrenament”. Adica sa nu mai petreci chiar atat de multe ore alergand / inotand / pedaland, ci sa folosesti mult mai eficient un timp de antrenament mai redus, marind intensitatea.

Probabil ca ati auzit de sprinturi, intervale, bucati etc. Si eu am auzit de atatea ori de la prietenii mei maratonisti cu multa experienta. De cate ori nu mi-am propus sa le introduc si eu in antrenamentele mele…

Poate ca acum o voi face. Am citit un studiu realizat la Universitatea din Copenhaga in care a fost demonstrat ca introducerea sprinturilor de 30 de secunde creste mult mai mult nivelul de antrenament, fata de mentinerea unui ritm constant (de exemplu, tempo running, daca vorbim de alergare).

Ei au aratat ca reducand cu 25% volumul antrenamentului, insa introducand de 3-4 ori pe saptamana cate un antrenament compus de 6-12 sprinturi de 30 de secunde, sportivii de anduranta si-au ameliorat performantele atat pe termen scurt, cat si pe termen lung.

Dupa 6 saptamani de astfel de antrenamente, alergatorii cuprinsi in studiu si-au redus timpul obtinut pe distanta de 10 km de la 37.3 la 36.3 minute. Doar cine a participat la o cursa de 10 km stie ce inseamna “sa furi” 1 minut (si vorbim de o viteza foarte mare de alergare).

Sase dintre cei 12 alergatori au obtinut recorduri personale pe aceasta distanta.

Se crede ca aceste sprinturi au capacitatea de a creste cantitatea de potasiu intracelular, ceea ce ajuta sportivii sa se miste mai rapid.


Acest articol a fost vizualizat de 213 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.