Mini-antrenamente pentru maxi-sanatate

ian. 10, 2009 | 0 comments |

De cate ori ti-ai propus pana acum sa mergi la sala sau la inot, sa joci tenis sau sa iesi in parc la alergat? Pun pariu ca de multe ori, insa lipsa timpului liber te-a tinut in loc. Pur si simplu nu ai cum sa-ti rupi o ora intreaga pentru sport sau esti prea obosit sau iesit din forma ca sa faci atat efort continuu.

Pe de alta parte, stii ca trebuie sa scapi de acest sedentarism pacatos (si periculos) si vrei neaparat sa faci o schimbare – nu neaparat ca sa arati mai bine, cat mai ales sa fii mai sanatos.

Am o veste buna: s-a dovedit stiintific, ca in ceea ce priveste efectul asupra sanatatii, este la fel de eficient daca faci antrenamente scurte, chiar de 6 minute, cumuland de-a lungul zilei un total de 30-60 minute de efort. Cercetatorii japonezi au publicat in Journal of Physical Activity and Health rezultatele studiului lor aratand ca dupa o zi in care subiectii lor au facut mai multe astfel de “mini-antrenamente” de numai 6 minute, acestia au inregistrat o scadere a concentratiei plasmatice postprandiale de trigliceride si a tensiunii arteriale sistolice si diastolice.

Atat lipemia postprandiala, cat si tensiunea arteriala sunt markeri ai riscului aparitiei bolilor cardiovasculare. Reducerea nivelului trigliceridelor si mentinerea tensiunii arteriale in limite normale protejeaza impotriva progresiei aterosclerozei arteriale, cea care sta la baza a numeroase afectiuni deosebit de grave, printre care cele mai reductabile sunt infarctul de miocard si accidentele vasculare cerebrale.

Vrei sa faci o schimbare? Acum e timpul. Trebuie doar sa iti propui ca de minim 5 ori pe zi sa faci cate 6 minute de efort continuu. Pentru o persoana sedentara acest lucru poate insemna mers rapid, urcat scari sau pedalat pe bicicleta. Pe masura ce te obisnuiesti cu efortul, mareste treptat durata acestor “mini-antrenamente”, ajungand la 10 minute, apoi la 12 si in final la 15 minute.

(Articolul a aparut si in revista “Doctorul Meu”)


Acest articol a fost vizualizat de 167 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.