Dacă mănânc mai lent mă va ajuta să slăbesc?

Mar 20, 2018 | 0 comments | alcool, fumat, junk food, mancat lent, mancat rapid, nutritionist, scadere in greutate, somn

Scăderea în greutate este un subiect atât de comun, că în curând va deveni ca o știre răsuflată.

Cum vezi o știre despre „metode minune”, „pași simpli de urmat ca să obții o talie de viespe” cum apeși interesat(ă).

Dacă ai vrea să vezi ce arată studiile1, 1 din 6 americani care, ca și tine, încearcă și se străduiesc să piardă în greutate care au fost supraponderali sau obezi au reușit să piardă în greutate și să mențină pierderea în greutate pe o perioadă mai lungă de timp.

Nu sună atât de promițător, nu?

În articolul de astăzi îți voi arăta ambele monezi ale mâncatului lent și dacă e sau nu benefic pentru talia și starea ta de sănătate.

În primul rând hai să analizăm și să observăm cum mănânci. Poate mănânci pe fugă, pentru că pauza de masă nu e precum ți-ai dori-o -de 1-2 ore, ca să poți să mănânci în tihnă, să faci câțiva pași de după. Realitate e de fapt cam așa: mănânci în grabă, majoritatea alimentelor consumate fac parte din tipul junk food de cele mai multe ori, uneori alternezi cu o salată (și aceea cu sosuri!) și, apoi, rapid să nu se observe lipsa ta de la birou, te așezi la calculator încă alte 4-5 ore.

Un studiu japonez2, recent publicat se referă exact la ce te-am pus să observi apropo de comportamentul alimentar – relația dintre intervențiile în stilul de viață și creșterea în greutate. În mod specific, cercetătorii s-au uitat la efectele mâncatului în viteză, snacking-ul după cină, alimentele consumate înainte cu 2 ore de culcare, precum și asupra sărintului peste micul dejun asupra pierderii în greutate.

Din motive de claritate, totuși, merită să avem în vedere faptul că acest „efect” pe care cercetătorii îl descriu este unul pur statistic -pentru că studiul nu explică cauzalitatea, ci rezolvă probabilitatea că vei pierde în greutate numai dacă vei începe să implementezi unele dintre aceste modificări.

Cercetătorii au examinat datele de asigurare de sănătate a peste 60.000 de persoane cu diabet zahar din Japonia în perioada 2008-2013 –cu alte cuvinte, au analizat dacă aceștia au efectuat controale medicale frecvente, dacă au făcut măsurători ale indicelui de masă corporală (IMC), măsurători ale taliei, precum și teste de laborator (de sânge și urină). O altă modalitate aplicată a fost aceea a chestionarelor – cu întrebări referitoare la stilul de viață (obiceiuri, dacă fumează sau nu, dacă aceștia consumă alcool sau nu, dacă au rutini alimentare și dacă respectă normele de igienă a somnului).

Rezultatele studiului au arătat următoarele aspecte:

  • Persoanele care au raportat că mănâncă încet au fost mai sănătoși fizic și au avut un stil de viață mai sănătos, ordonat.
  • Pe parcursul celor 5-6 ani de studiu, peste 50% din numărul total de persoane urmărite au încetinit viteza de mâncat, iar această schimbare s-a reflectat și în scăderea măsurătorilor taliei și a IMC-ului. Spre exemplu: atunci când era o viteză normală sau accelată de a mânca, riscul de obezitate scădea cu 20-29%, în timp ce o viteză redusă a ingestiei alimentare a dus la o scădere cu 42% a riscului de obezitate printre persoanele observate.
  • În ceea ce privește servitului cinei cu 2 ore înainte de culcare, precum și gustările post-cină, aceste două aspecte s-au corelat cu un IMC mai mare.
  • Omiterea micului dejun nu a părut să schimbe, statistic, IMC-ul.

Concluzii

Beneficiile3 alimentației lente includ:

  • digestie mai bună – precum am arătat
  • o hidratare mai bună –
  • o pierdere și menținere mai eficientă a greutății
  • o satisfacție și sațietate mai bune între mese.

Comparativ, mâncatul rapid duce la digestie slabă, câștig în greutate, scăderea satisfacției și sațietății –putând duce la binge eating.

Mesaj de luat acasă după ce ai parcurs acest articol?

Încetinește-ți consumul de alimente și bucură-te de viață, sănătate și bunăstarea ta!

Sitografie

  1. https://www.nature.com/articles/ijo201094
  2. http://bmjopen.bmj.com/content/8/1/e019589
  3. https://www.precisionnutrition.com/all-about-slow-eating

Acest articol a fost vizualizat de 1.155 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *