2016
Jan
16

Fibrele, elemente importante in alimentatia noastra

Cu toţii am auzit o grămadă de lucruri despre fibre şi importanța acestora în cadrul oricărei diete. Producătorii de biscuiţi digestivi, cereale, prăjituri şi chiar şi unele băuturi sau îngheţată par a fi din ce în ce mai interesaţi de includerea fibrelor în toate aceste produse de pe piaţă.

Fibrele sunt carbohidraţi derivați din plante; o parte dintre ele nu pot fi digerate de oameni şi trec aşadar prin sistemul nostru aproape intacte, având o valoare nutrițională calorică foarte scăzută sau chiar apropiată de zero, în unele cazuri. Există două tipuri principale de fibre: solubile, care se dizolvă în apă, şi insolubile, care nu pot fi dizolvate în apă. Ambele tipuri de fibre joacă un rol important în menţinerea unei sănătăţi optime şi se regăsesc în mod natural în alimente cum ar fi cerealele integrale, fructele, legumele, seminţele şi boabele de fasole.

Fiber Forever Living

Fibrele acţionează ca un laxativ natural prin creşterea volumului bolului alimentar neutilizabil, care permite trecerea mult mai rapidă a acestuia în colon. Fibrele îi ajută şi pe cei care suferă de sindromul colonului iritabil, acţionând ca prebiotice, respectiv fibre alimentare sub formă de poliglucide sau oligoglucide. Ceapa, bananele, guliile, sfecla, păpădia şi verdeţurile sunt doar câteva din alimentele în care se regăsesc aceste prebiotice care hrănesc bacteriile din intestine, menţinând într-o măsură şi mai mare sănătatea colonului. Fibrele, în special cele solubile, îmbunătăţesc controlul zahărului din sânge încetinind rata la care este eliminată mâncarea din stomac, întârziind aşadar creşterea glicemiei după mese şi prevenind eliberarea excesivă sau exagerată de insulină. Golirea întârziată a stomacului poate de asemenea să ajute la scăderea în greutate prin îmbunătăţirea controlului foamei.

În plus, fibrele adaugă mai mult ‘conţinut’ unei diete, fără a adugă însă calorii în plus şi ajută la reducerea densităţii calorice, ceea ce reprezintă una din cele mai importante strategii ale oricărei diete pe termen lung. Fibrele solubile pot să ajute la scăderea colesterolului, a tensiunii arteriale, a inflamațiilor, şi pot chiar să reducă riscul de boli cardiace, cu accentul pe fibrele care provin din cerealele integrale.

Conform siteului Forever Living Products, mai putin de jumatate dintre oameni consuma suficiente fibre din alimentatie. De aceea putem apela la suplimente alimentare, care intr-o forma accesibila acopera aceasta nevoie.

Forever FiberTM  conţine un amestec brevetat de patru tipuri de fibre şi este o modalitate uşoară de a creşte aportul de fibre din dietă, prin amestecarea lor în alimentele pe care le consumăm sau mixarea lor cu Forever Aloe Vera Gel sau altă băutură ori chiar dizolvarea lor rapidă în sticla cu apă atunci când suntem pe fugă.

Te-ar mai putea interesa si aceste subiecte:

  1. Slabirea – cateva elemente importante
  2. Carnea de porc – o includem sau nu in alimentatia noastra?
  3. E loc si pentru putin unt in alimentatia noastra
  4. Cum sa slabesti mai usor impartind alimentatia zilnica in mai multe mese
  5. Copiii supraponderali – cateva idei despre alimentatia lor

Acest articol a fost vizualizat de 1,148 ori.

Adauga comentariu


1 + = two


Publicitate

CENTRUL DE NUTRITIE SUPERFIT
Centru pentru testarea performantelor sportive

Articole pe Doctor.info.ro


Noutati pe Doctor.info.ro


Articole pe Maraton.info.ro


Urmareste-ne pe Facebook


Calendar

January 2016
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Arhiva blogului

Calendar evenimente sportive