2015
Dec
1

Mai multe fructe si legume in adolescenta pentru o inima mai sanatoasa

Se stie deja ca fructele si legumele sunt excelente pentru sanatate si se recomanda cat mai multe portii zilnic. Acum, un nou studiu ne dezvaluie si mai mult de atat, dovedind ca un consum crescut de fructe si legume in adolescenta aduce beneficii pentru sanatatea inimii chiar si 20 de ani mai tarziu.

Publicat in revista Circulation, studiul arata ca tinerii care au consumat intre 7 si 9 portii de fructe si legume in fiecare zi, si-au redus semnificativ sansele de a dezvolta boli ale arterelor coronare fata de cei care au consumat mai putine vegetale.

fructe

Placile ateromatoase calcifiate la nivelul arterelor coronare poate fi un indicator al aterosclerozei – o rigidizare a arterelor care creste riscul atacului de cord si a bolilor coronariene.

Acesta nu este primul studiu care asociaza consumul de cruditati cu reducerea riscului de a dezvolta boli de inima. Medical News Today a publicat anul trecut un studiu conform caruia consumul de legume verzi protejeaza impotriva bolilor de inima, dar si alte studii au legat dieta bogata in fructe si legume de un risc scazut al bolilor cardiace.

Cu toate acestea, Dr. Michael D. Miedema, autorul principal al acestui studiu si consultant cardiolog la Minneapolis Heart Institute din Minnesota, spune ca studiul lor este primul care evalueaza consumul de fructe si legume la adolescenti pentru a stabili efectele pe termen lung asupra inimii.

Nu ar trebui sa asteptam sa imbatranim pentru a manca mai sanatos

Studiul CARDIA (riscul dezvoltarii de boli coronare la adolescenti) a fost efectuat pe 2,506 participanti, care au completat un chestionar cu detalii despre dieta lor, statutul de fumator, greutate si factorii de risc cardiovascular, cum ar fi tensiunea arteriala.

Participantii au fost repartizati in 3 grupe in functie de cantitatea de fructe si legume consumate zilnic. In grupul cu cel mai ridicat consum de vegetale femeile au consumat in medie 9 portii zilnice, iar barbatii 7 portii.

In grupul cu cel mai scazut consum femeile au consumat, in medie, 3 portii zilnice, iar barbatii 2.6.

Toti participantii au fost suspusi unei tomografii computerizate 20 de ani mai tarziu, pentru a evalua acumularea de calciu pe peretii arterelor coronare. Cu cat mai ridicat nivelul, cu atat mai mare riscul de atac de cord si alte evenimente legate de boli cardiace coronariene.

Cercetatorii au descoperit ca subiectii care au consumat cele mai multe fructe si legume la varsta adolescentei au avut cu 26% mai putine sanse de a dezvolta placa coronara calcifiata 20 de ani mai tarziu, in comparatie cu participantii care au mancat cele mai mici cantitati de fructe si legume ca adulti tineri.

Autorii studiului spun ca vor efectua mai multe studii pentru a descoperi ce alte alimente sunt recomandate in tinerete, chiar copilarie, pentru a reduce riscurile de boli de inima pe viitor.

In concluzie, introduceti in dieta zilnica cat mai devreme cel putin 7 portii de fructe si legume pentru a evita bolile de inima, dar si multe alte afectiuni legate de un stil de viata defectuos.

Te-ar mai putea interesa si aceste subiecte:

  1. 3 ani de promovare a consumului de legume, fructe si suc de fructe
  2. 5 portii de legume, fructe sau suc de fructe
  3. Piureurile de fructe si legume
  4. Cure de slabire cu multe fructe… un nonsens
  5. Legume si fructe cu proprietati antioxidante

Acest articol a fost vizualizat de 634 ori.

Adauga comentariu


− 4 = three


Publicitate

CENTRUL DE NUTRITIE SUPERFIT
Centru pentru testarea performantelor sportive

Articole pe Doctor.info.ro


Noutati pe Doctor.info.ro


Articole pe Maraton.info.ro


Urmareste-ne pe Facebook


Calendar

December 2015
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Arhiva blogului

Calendar evenimente sportive