O sticla de apa inainte de mese poate favoriza scaderea in greutate

Sep 19, 2015 | 2 comments | Nutritie, Slabire, apa, inainte, masa, nutritionist

Obezitatea este un motiv de ingrijorare din ce in ce mai mare, afectand aproximativ o treime din populatie. Conform unui nou studiu, s-a demonstrat ca scaderea in greutate nu trebuie sa fie un lucru extrem de dificil. Prin simplul consum a 500 ml de apa cu 30 de minute inainte de masa, pierderea kilogramelor in plus devine mult mai usoara.

Publicat in revista americana Obesity, studiul a aratat ca un consum de 500 ml de apa cu jumatate de ora inainte de micul dejun, pranz si cina a condus la o pierdere in greutate mai mare in randul adultilor obezi, comparativ cu cei care nu au baut apa inainte de mese.

„Frumusetea acestor constatari este in simplitate. Doar consumand 2 pahare de apa, de trei ori pe zi, inainte de mesele principale, se poate inregistra o pierdere in greutate mult mai rapida”, spune Dr. Helen Parretti, de la Universitatea Birmingham din Marea Britanie.

Se stie deja ca apa este esentiala pentru sanatatea noastra, ca elimina toxinele din organism, transporta substantele nutritive si oxigenul in celule, lubrifiaza articulatiile, regleaza temperatura corpului si protejeaza organele si tesuturile organismului, printre alte functii.

Studii anterioare au demonstrat, de asemenea, alte beneficii pentru consumul de apa. In 2013, de exemplu, Medical News Today a raportat, in urma unui studiu, ca apa potabila, consumata inainte de o sarcina intelectuala, poate imbunatati performanta creierului.

Alte studii au sugerat, de asemenea, ca poate fi eficienta in ceea ce priveste pierderea in greutate. Dr. Parretti si colegii sai au dorit sa investigheze acest aspect mai in profunzime.

Apa consumata inainte de mese a dus la pierderea a 3.5 kg mai mult in 12 saptamani

Studiul a fost realizat pe 84 de adulti obezi, care au fost impartiti aleatoriu in doua grupe. Primul grup a consumat 500 ml de apa plata cu 30 de minute inainte de micul dejun, pranz si cina, in fiecare zi, timp de 12 saptamani. Participantii ramasi in celalalt grup au fost rugati sa-si imagineze ca stomacul lor era plin inainte de fiecare masa principala.

Toti participantii au beneficiat de o consultatie initiala pentru scaderea in greutate, in care au primit sfaturi despre cum isi pot imbunatati dieta si nivelul de activitate fizica. Acestia au mai primit, de asemenea, o consultatie prin telefon, de verificare, 2 saptamani mai tarziu.

Participantii din primul grup au pierdut, in medie, 4.3 kg in 12 saptamani, pe cand ceilalti au reusit sa slabeasca doar 0.8 kg.

Dr. Parretti a spus ca studiul nu a fost conceput pentru a intelege exact cum consumul de apa conduce la pierderea in greutate, dar a sugerat mai multe mecanisme posibile care ar putea explica rezultatele.

„Rezultatele acestui studiu pot demonstra ca apa creste temporar rata metabolica sau ca te face sa te simti mai plin, astfel incat sa mananci mai putin in timpul mesei”, a mentionat ea.

Cercetatorii spun ca aceste concluzii sunt dovezi conform carora apa potabila consumata inainte de mesele principale poate favoriza pierderea in greutate.

Acest obicei poate reprezenta o strategie simpla pentru a scadea in greutate mai rapid, un lucru usor de pus in practica de catre persoanele supraponderale sau obeze.

Dr. Parretti adauga:

„Atunci cand acest obicei este combinat cu o activitate fizica cel putin moderata si o dieta sanatoasa, se poate inregistra o pierdere in greutate mult mai rapida si sanatoasa. In plus, este ceva ce nu necesita un mare efort de integrat in vietile noastre de zi cu zi din ce in ce mai ocupate.”


Acest articol a fost vizualizat de 1.697 ori.

Related Posts

Comments (2)

  1. Ana Events
    septembrie 21, 2015

    Și la cei care au retenție de apă, cum ajută asta?

  2. videobydany
    septembrie 23, 2015

    Unii zic că da, alții că nu… Probabil că mai e și de la caz la caz…

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *