Consumul de proteine inaintea carbohidratilor micsoreaza nivelul glicemiei postprandiale

Aug 11, 2015 | 0 comments | carbohidrati, diabet, glicemiei, nutritionist, postprandial, proteine, studiu

Intr-un nou studiu, cercetatorii de la Colegiul Medical Weill Cornell din New York, au descoperit ca ordinea in care sunt consumate anumite alimente are un impact semnificativ asupra nivelulului glicemiei postprandiale. In articolul scris pentru Diabetes Care, autorii sustin ca descoperirea lor poate avea un impact major asupra dietelor recomandate diabeticilor si a celor predispusi la aceasta boala.

Pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2, este important sa se mentina un nivel optim al glicemiei postprandiale pentru ca, daca nivelul de zahar din sange creste brusc, atunci exista un risc crescut de complicatii, inclusiv rigidizarea arterelor si predispozitia la boli de inima, cu potential letal.

Studii anterioare au aratat ca un consum de legume si proteine inaintea carbohidratilor poate fi un mod eficient de a scadea nivelul de glucoza sanguina dupa masa. Cercetatorii din spatele acestui studiu au vrut sa vada daca asocierea se aplica unei diete tipic occidentale, care consta in combinatia de legume, proteine, carbohidrati si grasimi.

In cadrul studiului, 11 pacienti cu obezitate si diabet de tip 2, aflati sub tratament cu metformin, un medicament care ajuta la controlul nivelului glicemiei, au mancat aceleasi mese in ordine diferita timp de o saptamana, astfel incat cercetatorii sa poata observa cum a fost afectat nivelul glicemiei.

Mesele au constat in paine ciabatta, suc de portocale, piept de pui, salata verde cu rosii si dressing sarac in grasimi si broccoli gatit la abur cu unt.

Nivelul de insulina si glucoza a scazut cand carbohidratii au fost consumati la final

Cercetatorii au masurat nivelul de glucoza mai intai dimineata, la 12 ore dupa ce participantii la studiu au luat ultima masa. In prima zi a studiului, participantii au consumat mai intai carbohidrati (paine ciabatta si suc de portocale), iar 15 minute mai tarziu proteine, legume si grasime. Nivelurile de glucoza ale participantilor au fost verificate la 30, 60 si 120 minute dupa masa.

Experimentul a fost repetat apoi o saptamana mai tarziu, schimband ordinea alimentelor – mai intai proteine, legume si grasimi, urmate, 15 minute mai tarziu, de carbohidrati.

Cand legumele si proteinele ​​au fost consumate inaintea carbohidratilor, cercetatorii au descoperit ca nivelul de glucoza a fost cu 29%, 37% si 17% mai mic la controalele de la 30, 60 si 120 de minute dupa masa, comparativ cu situatia cand carbohidratii au fost consumati inainte. De asemenea, nivelul insulinei s-a dovedit a fi semnificativ mai mic atunci cand participantii au mancat mai intai legume si proteine.

„Pe baza acestei constatari, in loc de a indemna pacientii „nu mancati ca…”, medicii ar putea spune, in schimb, „mananca asta inainte”, spune autorul principal Dr. Louis Aronne, profesor de boli metabolice si de medicina clinica la Colegiul Medical Weill Cornell.

Dr. Aronne recunoaste ca este nevoie de mai multa munca de cercetare, rezultatele provenind de la un studiu pilot cu un esantion foarte mic, dar spune ca „in baza acestei constatari, pacientii cu diabet de tip 2 ar putea fi in masura sa faca o simpla schimbare pentru a reduce nivelul de zahar din sange pe tot parcursul zilei, reducand si nivelul de insulina de care acestia au nevoie zilnic, avand un impact benefic de lunga durata asupra starii lor de sanatate.”

Autorii studiului conchid astfel: „carbohidratii ridica mai mult ca sigur nivelul de zahar din sange, dar daca ii spui cuiva sa nu mai manance sau sa reduca consumul drastic, ii va fi foarte greu spre imposibil sa renunte la ei, aceasta fiind o cale mult mai simpla pentru a-si imbunatati starea de sanatate si a reduce efectele bolii.”.

10 Like

Acest articol a fost vizualizat de 1.476 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *