Sucul de sfeclă roșie este util pentru refacerea după efort

Mar 22, 2014 | 0 comments | efort, nutritie sportiv, refacere, sfecla rosie, suc

suc-de-sfeclaSă vă mai povestesc despre un studiu prezentat în secțiunea de postere la Conferința de Nutriție Sportivă. Autorii sunt de la Ulster Sports Academy, University of Ulster, Belfast.

În sport se vorbește mult despre refacerea după efort, pentru că este un element la fel de important ca și antrenamentul în sine. Eficiența procesului de refacere după eforturi cu intensitate mare se reflectă în performanța atletică ulterioară. Refacerea insuficientă reduce capacitatea de performanță, afectează starea psihică și crește nivelul percepției efortului, în special în perioadele cu antrenamente intense.

Așadar, se caută metode prin care sportivii să se refacă rapid și eficient.

Studiul despre care vă vorbesc acum a observat efectul suplimentării regimului alimentar cu suc de sfeclă roșie, despre care se presupunea că ar putea să amelioreze procesul de refacere prin modularea presiunii arteriale și crescând fluxul sanguin către mușchi, astfel influențând eliminearea acidului lactic și durerea musculară post efort (popular “febră musculară”).

Pentru a testa această ipoteză au fost fost incluși în studiu 7 alergători de anduranță bine antrenați, care au primit o băutură ce conținea suc de sfeclă roșie, ceea ce le aducea 13-14,4 mmol/zi nitrat (NO3). Timp de 3 săptămâni le-a fost măsurată tensiunea arterială și nivelul lactatului înainte și după antrenament. De asemenea, ei au completat chestionare legate de durerea musculară, la 48 de ore după antrenament.

S-a observat o reducere semnificativă a reducerii durerii musculare în perioada de 3 săptămâni și de asemenea, o reducere a presiunii arteriale diastolice. Nu s-au observat modificări ale presiunii sistolice sau ale nivelului lactatului.

Concluzia ar fi că acest suc de sfeclă roșie ar putea fi util celor care fac antrenamente intense, reducând nivelul durerilor musculare ce apar după efort. Sfecla roșie este un aliment ieftin și la îndemână, hrănitor, gustos, cu valențe terapeutice (probleme digestive, anemie, hipertensiune arterială, stimularea imunității), și iată că poate fi integrat și în alimentația sportivilor.

19 Like

Acest articol a fost vizualizat de 2.949 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *