Autocontrolul la masă presupune mai multă atenție

Aug 26, 2012 | 0 comments | autocontrol, mancare, satietate, vointa

Nu am voință! Nu pot să mă controlez!

Aud de prea multe ori aceste cuvinte din gura pacienților. Unii dintre ei se consideră cazuri pierdute pentru că nu reușesc să depășească momentele în care tentația este prea mare, apoi se auto-învinovățesc, starea lor de spirit devine și mai proastă.. iar cercul se închide din nou la mâncare.

O să vă povestesc despre un studiu care aduce o lumină nouă asupra acestei probleme. Acest studiu a fost efectuat la University of Minnesota’s Carlson School of Management și arată că persoanele cu exces ponderal pot învăța relativ ușor cum să controleze consumul de alimente nesănătoase. Se arată în acest studiu că sațietatea, definită ca reducerea senzației de plăcere (alimentară) după o perioadă de consum a unui aliment, poate fi un mecanism pozitiv atunci când reduce dorința de consum de alimente nesănătoase.

Atunci când oamenii vorbesc despre autocontrol, ei pleacă de la premiza că autocontrolul înseamnă voință, iar unii oameni o au, în timp ce alții nu, atunci când sunt puși în fața unei tentații. Autorii acestui studiu afirmă că în realitate aproape tuturor le plac alimentele folosite ca “tentații”, numai că unii oameni reușesc să se oprească mai repede din plăcerea pe care le-o provoacă și astfel devine pentru ei mai ușor să spună nu.

În urma unei serii de experimente, s-a constatat că atunci când persoanele cu auto-control mai bun consumă alimente nesănătoase, ei reușesc să atingă momentul satisfacției mai rapid față de situațiile în care consumă alimente sănătoase și astfel ajung să mănânce mai puțin. Într-unul din aceste experimente, cercetătorii  i-au rugat pe participanți să se monitorizeze în timp ce mănâncă, numărând înghițiturile. S-a observat că dându-li-se această sugestie subtilă asupra cantității consumate, cei cu stimă de sine mai redusă au atins momentul satisfacției mai rapid.

Practic acești oameni sunt mai atenți la ceea ce mănâncă, în loc să se bazeze pe autocontrol. Atunci când ești mai atent la cantitate reușești să te saturi mai repede și cu mai puțină mâncare.

Ar trebui să încercați acest “truc” simplu atunci când vă plângeți că nu aveți voință și nu vă puteți opri din mâncat!


Acest articol a fost vizualizat de 1.856 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *