Intrebari despre cresterea in greutate

Iul 27, 2012 | 1 comment | crestere, greutate, vegetarian

Un mic interviu pentru un site „de fete” 🙂

Ce alimente se recomanda pentru cresterea masei musculare?

Pentru dezvoltarea masei musculară este nevoie de un aport caloric total mai crescut față de a unui om obișnuit. Însă în multe situații indiferent dacă cel care vrea să crească în greutate mănâncă mai mult sau își alege anumite alimente, creșterea nu se produce. Asta pentru că organismul nu este stimulat să inducă hipertrofia musculară. Stimulul pe care trebuie să îl dăm organismului este antrenamentul de forță. Acesta reprezintă baza. Abia apoi ajungem la alimentație. Este nevoie de un aport optim de proteine, dar și de carbohidrați. Cu alte cuvinte, vom crește cantitatea de carne, ouă, lactate, fasole, mazăre pentru a ne asigura proteine, însă e nevoie și de o cantitate mai crescută de pâine, paste, orez, cartofi și fructe, pentru aportul de carbohidrați.

Trebuie înțeles că “tonifierea” este una, iar “creșterea masei musculare” altceva. Atunci când se urmărește dezvoltarea musculară, deci acumularea de kilograme, este foarte posibil să se obțină și o creștere a procentului de grăsime.

Ce sporturi sunt recomandate pentru aceia care isi doresc sa isi tonifice muschii, ori activitati care se pot practica si acasa, fara a fi nevoie de un abonament la sala? Si de cate ori ar trebui sa se faca sport pe saptamana, sau depinde de la individ la individ, aport calorii etc?

Așa cum spuneam, e nevoie de antrenament cu greutăți. Acesta poate fi făcut și acasă, cu condiția să existe câteva dotări minimale, cum ar fi gantere reglabile, o halteră cu discuri, o bară de tracțiuni, o băncuță reglabilă. Totuși cea mai bună soluție este o sală unde există toată gama de aparate. Exercițiile efectuate cu greutatea corpului, ca flotările sau genuflexiunile nu sunt suficiente decât o scurtă perioadă, apoi intervine necesitatea creșterii rezistenței.

E nevoie de 3-4 antrenamente pe săptămână, gândite astfel încât să se crească progresiv volumul și intensitatea efortului.

Ce bauturi se recomanda pentru cresterea masei musculare?

Dacă ne referim la sucuri sau băuturi alcoolice, practic nimic nu este util în acest sens. Ar trebui să se utilizeze concentratele proteice, care pot fi preparate sub formă de băutură (se amestecă cu lapte sau apă).

Se spune ca proteinele reprezinta „caramizile” unui organism sanatos. Stimuleaza sistemul imunitar, ajuta in tonifierea muschilor etc. Daca ar fi sa alegem intre proteine de origine vegetala si animala, ce trebuie sa alegem? Tot mai multe persoane aleg sa devina vegetariene, eliminand astfel din meniu orice sursa de grasimi animale. Este corect? Sau este in regula sa consumam si grasimi animale daca nu exageram? Poate orice persoana sa devina vegetariana, si brusc?

În mod categoric, proteinele de origine animală sunt mai utile pentru buna funcționare a organismului uman, pentru că oferă tot spectrul de aminoacizi esențiali. Proteinele de origine vegetală sunt incomplete, însă dacă regimul alimentar este diversificat, se poate obține o alimentație sănătoasă. Dacă ne referim la creștrea în greutate, atunci trebuie mers pe alimentație care să cuprindă și alimente de origine animală.

Da, putem să consumăm și grăsimi de origine animală, în special din pește. Grăsimea mamiferelor este de evitat, datorită asocierii cu bolile cardiovasculare.

Da, orice persoană poate deveni vegetariană, dar nu este indicat copiilor, gravidelor și persoanelor cu afecțiuni grave.

14 Like

Acest articol a fost vizualizat de 3.301 ori.

Related Posts

Comments (1)

  1. costel
    august 17, 2014

    buna dimineata as vrea sa va deranjez cu o intrebare ,sunt un tip mai mare am 126 kg am gasit o reteta cu goj pentru slabit dar acolo nu specifica cum sa le iau rugamintea mea este daca ati putea sa mi dati dvs o reteta cum as putea sa le iau ce ar trebui sa mananc ,dimineata cate sa iau la pranz si seara va multumesc

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *