Hidratarea – 8 – Efectele alcoolului asupra performantei sportive

Sep 09, 2011 | 0 comments | alcool, hidratare, performanta, sport

Alcoolul inhiba activitatea sistemului nervos central si nu ar trebui consumat sub varsta de 21 de ani. O bautura inseamna 350 ml de bere, 115 ml de vin sau 0,28 ml de bauturi tari, spirtoase. Cercetarile au evidentiat ca un consum moderat de alcool aduce anumite beneficii pentru sanatate. Consumul moderat de alcool inseamna o bautura/zi pentru femei si maxim doua bauturi/zi pentru barbati.

Beneficiile pentru sanatate n-ar trebui sa constituie un motiv ca cineva sa inceapa sa consume alcool. Sportivii n-ar trebui sa consume alcool cu mai putin de 12 ore inainte de concurs sau antrenament deoarece efectele sale diuretice persista chiar si timp de 24 de ore dupa consum.

Cauza si efectele consumului de alcool asupra performantei sportive

Actioneaza ca un diuretic –> Angreneaza pierderea de fluide din organism prin intensificarea urinarii ceea ce duce la deshidratare.

Incetineste activitatea sistemului nervos central –> Duce la scaderea performantei sportive intarziind reactiile, reducand concentrarea mentala, scazand capacitatea de coordonare si astfel crescand riscul de accidentari.

Scade aportul de sange in muschi –> Reduce aportul de sange in muschii care lucreaza, scade productia de energie si capacitatea de eliminare a produsilor reziduali +  Intarzie procesul de refacere musculara post-antrenament, ceea ce duce la  oboseala prematura a muschilor, accidentari si performanta scazuta + Reduce sinteza de glicogen si proteine.

Actioneaza ca un sedativ –> Intrerupe faza REM a somnului, ducand la somnolenta crescuta in timpul zilei si la perioade prea lungi de somn in timpul zilei + Reduce atentia si concentrarea, putand cauza accidentari.

14 Like

Acest articol a fost vizualizat de 2.687 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *