15 minute de efort pe zi, 3 ani de viata in plus

sept. 05, 2011 | 0 comments | activitate fizica, speranta de viata

Vrei sa iti maresti speranta de viata cu trei ani si sa reduci riscul de deces cu 14%? Sunt sigur ca da. Pentru asta trebuie sa faci zilnic macar 15 minute de activitate fizica, dupa cum arata un studiu publicat recent in The Lancet.

Studiul bazat pe urmarirea a mai mult de 400.000 de locuitori din Taiwan, a aratat ca 15 minute pe zi sau 90 de minute pe saptamana de activitate fizica moderata, cum ar fi mers in ritm rapid, poate sa iti prelungeasca viata cu trei ani.

Mai mult decat atat, cercetatorii din Taiwan au constatat faptul ca oamenii care incep sa faca miscare prind gustul pentru aceasta si in cele din urma devine obisnuinta. Iar cu cat facem mai multa miscare, cu atat avem mai multe beneficii – fiecare 15 minute adaugate la programul zilnic reduce riscul general de deces cu 4%.

Cea mai mare parte a oamenilor din tarile dezvoltate se incadreaza in categoria celor inactivi sau sedentari, iar pentru acestia un target de genul “30 de minute de efort fizic in cele mai multe zile ale saptamanii” pare intimidant. De aceea, specialistii sunt de acord ca e de preferat sa se inceapa cu putin si apoi sa creasca treptat.

Din punctul meu de vedere, am ajuns in ultimul hal. Auzi, 15 minute de efort (mers) pe zi… Peste 10 ani probabil ca specialistii astia vor spune sa incepem cu 2 minute de efort pe zi, adica suficient cat sa ne ridicam de la birou si sa mergem pana la frigider si de acolo inapoi pe canapea, la televizor…

Sper ca voi cei care cititi blogul meu sa faceti parte din categoria celor care fac 15 minute de incalzire pentru antrenamentul intens de 90 de minute, care urmeaza dupa.

 


Acest articol a fost vizualizat de 113 ori.

Related Posts

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.