Forta

dec. 07, 2007 | 4 comments |

Imi respect promisiunea fatza de mine sa trec si pe la sala, macar odata pe saptamana. Si mai mult decat atat – nu ma duc la sala numai ca sa alerg pe banda, ci fac si exercitii cu greutati.
Astazi am facut in jur de 10 minute de stretching, apoi am continuat cu 2 circuite de fortza. Recomand oricui circuitele. Sunt solicitante, insa pun la treaba tot corpul.
La final, sau mai bine zis la jumatate am trecut pe antrenament specific, adica alergare.
Am lucrat cateva intervale, care au intrat destul de bine dupa circuitele de forta.
Mi-am adus aminte o chestie care mi s-a parut inedita la momentul respectiv: o buna bucata din maratonul de la Atena am alergat-o alaturi de un tip care, culmea, alerga in intervale. In timpul maratonului. Mi s-a parut foarte ciudat. Trecea in viteza pe langa mine si dupa un timp il depaseam eu. Si tot asa. Numai ca eu alergam constant. Nu am suficienta experienta ca sa imi dau seama daca e ok ce facea, insa mie nu mi-ar fi trecut prin cap sa fac intervale in timpul concursului.


Acest articol a fost vizualizat de 153 ori.

Related Posts

Comments (4)

  1. Doru
    decembrie 09, 2007

    In ce consta un circuit de forta? Ce exercitii folosesti, in ce ordine, cate serii, cate repetari, cat de mare e pauza intre serii si intre exercitii?
    La intervale urmaresti sa alergi mai tare o perioada de timp prestabilita, dupa care sa alergi mai usor tot o perioada de timp anume, sau in functie de cum simti?

  2. Serban
    decembrie 09, 2007

    Circuitele de forta pe care le fac eu sunt structurate cam asa:
    – cate 1 exercitiu pentru fiecare grupa musculara – de preferat exercitii cu greutati libere sau cu greutatea corpului (tractiuni, flotari la paralele) – le mai schimb din cand in cand
    – ordinea grupelor – eu incep cu trenul superior si termin cu inferior
    – circuitul presupune sa faci o serie dintr-un exercitiu si apoi sa treci la o serie din urmatorul exercitiu; per total fac 2-3 serii din fiecare exercitiu, adica 2-3 circuite
    – repetari – 12-15
    – pauza intre serii – cat mai scurta, practic cat schimb exercitiul (dar pe la al 3-lea circuit las 5-10 secunde)
    – pauza intre exercitii – 2-3 minute

    Intervalele se pot face fie dupa o schema prestabilita (de exemplu, 1 minut o anumita viteza, 1 minut alta viteza sau 1 km cu 500 metri etc), fie in sistem fartlek, adica la libera inspiratie (improvizezi la fatza locului, dupa cum te simti). Eu prefer sistemul structurat.

  3. Doru
    decembrie 09, 2007

    Multumesc pentru raspuns.

  4. Serban
    decembrie 10, 2007

    Pentru putin.

Leave a Comment!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.